DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Miért ilyen gyors mindenhol a McLaren?

A Formula.hu a Szingapúri Nagydíj hétvégéje folyamán, a helyszínen puhatolózott afelől, hogy miért a McLaren idei autója a mezőny leguniverzálisabb fegyvere. Azt hallottuk, hogy az egyik terület különösen fontos – és nem a mini DRS az.

Az utóbbi időszakban szinte minden pályán az egyértelmű leggyorsabb, vagy az egyik leggyorsabb konstrukció a McLaren, de az teljesen világos, hogy hónapok óta az MCL38-as az egyetlen, amellyel minden helyszínen számolni kell – bizonyos pályákon, mint a Hungaroring, Zandvoort, vagy éppen a hétvégi szingapúri helyszín messze gyorsabb a többieknél, de a nagy szó az, hogy eközben a leggyorsabb volt a teljesen más jellegű Monzában és futamot tudott nyerni Bakuban is.

Mini DRS ide, hajlékony szárny oda, a tény az, hogy amíg a Red Bull, a Ferrari vagy a Mercedes autói csak bizonyos nekik fekvő körülmények között tudnak igazán versenyképesek és győzelemre esélyesek lenni, addig a McLaren minden pályán, minden gumin, minden időjárási, hőmérsékleti és egyéb tényezőtől függetlenül a győzelemért harcol. De mi lehet ennek az oka?

GP2418_204706ZALS5806_resize



„Ez a hétvége volt az, ami tökéletesen megmutatta azt, hogy a McLaren a jelenlegi F1-es mezőny leguniverzálisabb autója. Különféle helyszíneken voltak már gyorsak, de vegyük például a tavalyi Red Bullt, ami mindenhol hipergyors volt, Szingapúrban mégis felsült, és ugyanígy felsült itt korábban a világverő Mercedes is. Míg most idejött a McLaren, és hihetetlen, hogy mennyire domináns volt” – mondta Mészáros Sándor, a Formula.hu helyszíni tudósítója a Formula Podcast legutóbbi adásában.

„Nyilván amennyire lehet, próbálják védeni a titkaikat, de amit én hallottam, az az, hogy a csapaton belül is egyetértenek azzal, hogy most a McLaren a leguniverzálisabb. Akikkel én beszéltem mérnöki frontról, azok azt mondják nekem, hogy ez annak tudható be, hogy az az emlékezetes tavalyi ausztriai fejlesztési csomag rendbe rakta az autó hátulját. Azóta arra az alapra tudnak építkezni” – magyarázta.

„A titok nyitja valójában az, hogy ők sokkal szélesebb spektrumon tudnak játszadozni az autó beállításaival, míg mások a saját koncepciójuk miatt sokkal inkább keretek közé vannak szorítva, tehát ha egy valamin változtatnak, akkor minden borul. Eközben a McLaren beállításait szinte tökéletesen lehet adaptálni minden helyszínhez, és ebben állítólag annak is nagy szerepe van, hogy egy picit többet tudnak játszani az autó hasmagasságával, mint más csapatok.”

A Szingapúri Nagydíj futamértékelője Mészáros Sándor helyszíni információival meghallgatható az Autósport és Formula Magazin YouTube-csatornáján, valamint a podcastmegosztókon:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: