DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
F1

Három-négy tized előnyben lenne Piastri a hibája nélkül

Lando Norris volt az eredményesebbb McLaren a monzai F1-es pénteken, három ezreden múlt első helye, de elismeri, Oscar Piastri jóval gyorsabb volt nála ma.

0,003 másodperc választotta el az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapjának két leggyorsabbját, Lewis Hamiltont és Lando Norrist, Oscar Piastri a másik McLarennel 0,120 másodperc lemaradásban negyedik lett.

A zandvoorti nyertes Norris ugyanakkor beismeri, Olaszországban egyelőre szenved, a csapattárs sokkal jobb nyers tempót diktált nála, csak azért van mögötte, mert legjobb körébe két lila szektoridő után belehibázott.

„Kissé küszködtem ma, az első edzésen alacsony volt a tapadás, de valószínűleg mindenki ugyanezt mondja” – nyilatkozta Norris a vegyes zónában. „Az FP2-re javult a pálya, én pedig valószínűleg nem fejlődtem annyit, mint kellett volna. Pedig az autó gyors volt, Oscar pedig nagyon gyors, de elkövetett egy nagy hibát és elvesztett úgy négy-öt tizedet. Enélkül könnyedén az első helyen lett volna, messze előttem. Tehát vár még munka rám.”



„Azt hiszem, mi feltekertük a második szabadedzésre, a többiek pedig nem” – beszélt arról, hogy a Piastri körében rejlő potenciál ellenére Monzában nem várható olyan McLaren-előny, mint Zandvoortban. „Szoros a helyzet, ott a Ferrari, ott vagyunk mi, az első edzés után biztos vagyok benne, hogy a Red Bull is ott van, a Mercedes pedig szintén nagyon gyors. Úgy néz ki, most négy autó lesz csatában, mind a négy egyformán gyors. Ennek izgalmasnak kell lennie holnapra” – fogalmazott Norris.

Piastri: A tempó és potenciál megvan

„Erős péntekünk volt, úgy gondolom, a tempónk nagyon masszívnak tűnik. Meglátjuk, mi történik majd a versenynapon, de úgy érzem, izgalmas futam lesz ahhoz képest, amit megszoktunk Monzában” – mondta a csapattárs, Oscar Piastri.

„Pár dolgot még rendeznünk kell, de úgy gondolom, a tempó és potenciál egyértelműen megvan, ezért elég boldogan távozom” – fogalmazott. Az ausztrál a mezőnyben általános problémával, a gumik túlhevülésével nincs kibékülve. „A gumik szempontjából sosem vicces, ha ennyire felforrósodnak. Ezzel mindenki így van. A pálya nem annyira forró, mint egyes helyszíneken, de egyértelműen elég melegnek érződik.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: