DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 14. szombat
F1

Antonelli összetörte a Mercedest, Verstappen az élen

Egyetlen kör után falba vágta a Mercedest Andrea Kimi Antonelli, Franco Colapinto simábban debütált, elsőre nagyon csúszott az új monzai aszfalt.

Két újoncra szegeződött a világ szeme az F1-es Olasz Nagydíj első szabadedzésén: Andrea Kimi Antonelli élete során először ülhetett be a Mercedesbe F1-es hétvégén, Franco Colapinto pedig ugyan nem először vezette a Williamst, de először gördülhetett pályára úgy, hogy a saját F1-es hétvégéjét készítette elő.

Antonelli aztán be is kezdett, a Mercedes rögtön lágy abroncsokon küldte ki, a fiatal olasz pedig annak megfelelően meg is futotta az edzés leggyorsabb körét és pár percig az ő neve állt az eredménytáblázat élén.

A nagy akarásnak azonban hamar nyögés lett a vége: a második körében (!) futott egy újabb lila szektort, majd elúszott alatta a Mercedes a Parabolicába menet, és a falba csapódott. Antonelli nem sérült meg, de az autó alaposan összetört, amivel keresztülhúzta a csapat terveit: Lewis Hamiltonnal eltérő specifikációt használtak az adatgyűjtés miatt, de az ifjonc egyetlen kört tudott megtenni, majd véget ért számára a gyakorlás. Mindezt aggódva figyelte a bokszból az autó „tulajdonosa”, George Russell…

antonelli



Az új aszfalt és az átalakított első sikán egyébként kissé megviccelte a mezőnyt, Max Verstappen az első tíz perc során háromszor fékezte el magát ezen a ponton, de többen is keresték csak a tapadást, és a pálya egyéb részein is sok volt a hiba – Carlos Sainz például kis híján ugyanott, ugyanúgy összetörte a Ferrarit, mint Antonelli a Mercedest.

A Ferrarik egyébként is kissé idegesene mozogtak az új fejlesztéseikkel, de nem lógtak ki a mezőnyből, a McLarenek is szenvedtek a beállításokkal, és a Red Bullokkal is küzdeni kellett, elsőre gyakorlatilag mindenki birkózott a tapadással és az egyensúllyal, bár tegyük hozzá, hogy minden említett csapat kísérletezett is bizonyos dolgokkal, ahogy azt megszokhattuk az első szabadedzéseken.

A hajrában aztán Verstappen jelezte, hogy az RB20-as most barátságosabb, mint Zandvoortban, és megfutotta a leggyorsabb kört: viszonylag stabilnak tűnt itt már az autó, a holland pedig képes volt vele támadni a kanyarokat, ami meghozta az eredményt.

Nem lehet elégedetlen a Ferrari sem, amely a második-negyedik helyre jött be Leclerc-rel és Sainzcal, de a McLaren sem mozgott rosszul elsőre, igaz, tegyük hozzá, hogy Valtteri Bottas váratlanul jó körideje jelzi, hogy a valós erőviszonyokat még nem feltétlenül láthattuk ebben az egy (illetve Antonelli balesete miatt inkább csak háromnegyed) órában. A sok hiba miatt kevés volt a tiszta kör, szinte mindenki elhasznált egy-két gumit ilyen módon, úgyhogy tisztább képet majad csak a második edzésen láthatunk.

Colapinto egyébként becsülettel helytállt: óvatosan kezdett, nem hibázott nagyot (egy kicsit azért igen, ő is a Parabolicában), végül hat és fél tizedmásodpercet kapott Alexander Albontól, de gond nélkül teljesítette a szabadedzést és a neki kiírt programot.

Az F1-es Olasz Nagydíj első szabadedzésének végeredménye:

1. Max Verstappen Red Bull 1:21,676
2. Charles Leclerc Ferrari +0,228
3. Lando Norris McLaren +0,241
4. Carlos Sainz Ferrari +0,450
5. Valtteri Bottas Stake +0,451
6. Oscar Piastri McLaren +0,523
7. Lewis Hamilton Mercedes +0,538
8. Alexander Albon Williams +0,544
9. Sergio Perez Red Bull +0,635
10. Fernando Alonso Aston Martin +0,639
11. Kevin Magnussen Haas +0,896
12. Daniel Ricciardo Visa Cash App RB +0,929
13. Yuki Tsunoda Visa Cash App RB +0,1038
14. Pierre Gasly Alpine +1,087
15. Guanyu Zhou Stake +1,178
16. Lance Stroll Aston Martin +1,188
17. Franco Colapinto Williams +1,204
18. Esteban Ocon Alpine +1,204
19. Nico Hülkenberg Haas +1,481
20. Andrea Kimi Antonelli Mercedes +2,279
   
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: