Két újoncra szegeződött a világ szeme az F1-es Olasz Nagydíj első szabadedzésén: Andrea Kimi Antonelli élete során először ülhetett be a Mercedesbe F1-es hétvégén, Franco Colapinto pedig ugyan nem először vezette a Williamst, de először gördülhetett pályára úgy, hogy a saját F1-es hétvégéjét készítette elő.
Antonelli aztán be is kezdett, a Mercedes rögtön lágy abroncsokon küldte ki, a fiatal olasz pedig annak megfelelően meg is futotta az edzés leggyorsabb körét és pár percig az ő neve állt az eredménytáblázat élén.
A nagy akarásnak azonban hamar nyögés lett a vége: a második körében (!) futott egy újabb lila szektort, majd elúszott alatta a Mercedes a Parabolicába menet, és a falba csapódott. Antonelli nem sérült meg, de az autó alaposan összetört, amivel keresztülhúzta a csapat terveit: Lewis Hamiltonnal eltérő specifikációt használtak az adatgyűjtés miatt, de az ifjonc egyetlen kört tudott megtenni, majd véget ért számára a gyakorlás. Mindezt aggódva figyelte a bokszból az autó „tulajdonosa”, George Russell…
Az új aszfalt és az átalakított első sikán egyébként kissé megviccelte a mezőnyt, Max Verstappen az első tíz perc során háromszor fékezte el magát ezen a ponton, de többen is keresték csak a tapadást, és a pálya egyéb részein is sok volt a hiba – Carlos Sainz például kis híján ugyanott, ugyanúgy összetörte a Ferrarit, mint Antonelli a Mercedest.
A Ferrarik egyébként is kissé idegesene mozogtak az új fejlesztéseikkel, de nem lógtak ki a mezőnyből, a McLarenek is szenvedtek a beállításokkal, és a Red Bullokkal is küzdeni kellett, elsőre gyakorlatilag mindenki birkózott a tapadással és az egyensúllyal, bár tegyük hozzá, hogy minden említett csapat kísérletezett is bizonyos dolgokkal, ahogy azt megszokhattuk az első szabadedzéseken.
A hajrában aztán Verstappen jelezte, hogy az RB20-as most barátságosabb, mint Zandvoortban, és megfutotta a leggyorsabb kört: viszonylag stabilnak tűnt itt már az autó, a holland pedig képes volt vele támadni a kanyarokat, ami meghozta az eredményt.
Nem lehet elégedetlen a Ferrari sem, amely a második-negyedik helyre jött be Leclerc-rel és Sainzcal, de a McLaren sem mozgott rosszul elsőre, igaz, tegyük hozzá, hogy Valtteri Bottas váratlanul jó körideje jelzi, hogy a valós erőviszonyokat még nem feltétlenül láthattuk ebben az egy (illetve Antonelli balesete miatt inkább csak háromnegyed) órában. A sok hiba miatt kevés volt a tiszta kör, szinte mindenki elhasznált egy-két gumit ilyen módon, úgyhogy tisztább képet majad csak a második edzésen láthatunk.
Colapinto egyébként becsülettel helytállt: óvatosan kezdett, nem hibázott nagyot (egy kicsit azért igen, ő is a Parabolicában), végül hat és fél tizedmásodpercet kapott Alexander Albontól, de gond nélkül teljesítette a szabadedzést és a neki kiírt programot.
Az F1-es Olasz Nagydíj első szabadedzésének végeredménye:
|