DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 21. szombat
F1

„Antonelli Verstappen-szintű” – állítja Nico Rosberg

A 2016-os F1-es világbajnok szerint a jelenlegi F2-es szereplés nem igazán mérvadó, az F1-ben kellene megmutatnia, hogy mit tud.

Nagyon elismerően beszélt Andrea Kimi Antonelli tudásáról Nico Rosberg, 2016 F1-es világbajnoka, aki úgy véli, hogy a fiatal olasz tehetség nagyot alkothat a száguldó cirkuszban is.

„Kimi Antonelli az én gokartos csapatomban versenyzett, amikor még kisgyerek volt. Ő fenomenális, Max Verstappen-szintű tehetség. Tényleg hihetetlen” – mondta Antonelliről Rosberg.

f1-antonelli-prema-f2



„Ott van George Russell a Mercedes vezérének, én behoznám mellé Antonellit, és elfogadnám azokat a hibákat, amiket az elején még el fog követni. Az F2-ben is szükség van a jó autóra, neki most ez nincs meg, úgyhogy így most egy kicsit vesztegeti az idejét. Sokat segítene, ha beülhetne a Williamsbe, ott megmutathatná, hogy mire képes, és kicsit építené az önbizalmát a Mercedeshez igazolás előtt” – tette hozzá a fiatal potenciális F1-es debütálásáról a német.

Antonellivel kapcsolatban az olasz Autosprint saját információra hivatkozva közölte a minap, hogy megtörtént a megállapodás, és az olasz lesz Russell csapattársa 2025-ben – a bejelentés pedig a szeptember 1-jei Olasz Nagydíjra várható. 

 

Készül az F1-re a Mercedesszel

Maga a fiatal pilóta viszont a legutóbbi nyilatkozatában még nem beszélt erről, úgy fogalmazott, hogy egyelőre az F2-ben van dolga, arra kell figyelnie.

A Mercedes mindenesetre folyamatosan próbálgatja tehetségét különböző F1-es teszteken. Az ifjú versenyző elmondta: a garázsba belépve sokkolta, mennyi ember dolgozott egyetlen autón, és időbe telt, mire megszokta, hogy részletes visszajelzéseket adjon.

f1-antonelli-mercedes-teszt-1

„Igazán nagyszerű élmény volt” – elevenítette fel az első F1-es köreit Spielbergből. „Még az első körben is magammal vittem ezt az izgalmat, még ha a körülmények nem is voltak a legjobbak, mivel esett, sőt délután még havazott is! A második napra aztán javult a pálya, szárazon pedig már megmutatkozott a teljesítmény: a motorerő, a lassulás, az aerodinamikai terhelés. Őrületes volt!”

Antonelli azóta több más pályán is vezetett már 2022-es Mercedest, és elmondása szerint a határok letapogatása a legnehezebb feladat: „Hihetetlen. Azt gondolod, nem lehetséges, aztán amikor megpróbálod és látod, hogy ott marad az autó, azt mondod: ember, ebben még van!”

„Egy F1-es autó sok önbizalmat ad, és az egyik nehézség, amibe belefutottam, hogy meg kell találni a határokat. Valahányszor kicsit többet kértem tőle, az autó megcsinálta. El fog jönni majd a pillanat, amikor megértem, hogy már nincs mit kipréselni belőle, és az lesz a limit, de ez egy nagyon szűk tartomány.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: