DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

Körönként két tizedet veszít az Alpine a motorja miatt

Bruno Famin szerint nagyjából húsz lóerő a lemaradásuk, és 2014 óta hátrányban vannak, úgyhogy emiatt is döntöttek az ügyfélcsapattá válás miatt.

Jelentős hátrányt szenved saját motorja miatt az Alpine F1-es csapata: a Renault motorrészlege 2014 óta nem képes felnőni a feladathoz a hibridérában, azóta vannak hátrányban, ami egy ideig a Red Bullt taszította le a trónról, az utóbbi években pedig a saját gyári istállójuk szenved miatta.

Flavio Briatore érkezésével nagyszabású átszervezések kezdődtek Enstone-ban, Oliver Oakes lesz az új F1-es csapatfőnök, a hírek szerint küszöbön áll Jack Doohan versenyzőként való bejelentése, és a Belga Nagydíj pénteki napján az is kiderült, hogy a korábbi pletykák igaznak bizonyulnak: leáll a motorfejlesztéssel a francia szárny.

Bruno Famin, az egy éve kinevezett, de már biztosan leköszönő csapatfőnök a Beyond the grid podcastben meg is erősítette azt, hogy erről már tájékoztatták a részleget.

f1-renault-alpine



„Szerintem a nagy bejelentés kedden, múlt kedden történt, amikor meg kellett mondanunk a csapattagoknak Viryben, hogy 2026-tól másik motorra váltunk az F1-ben. Az tényleg egy sokk volt” – árulta el Famin.

A szakember ugyanakkor azt sem rejtette véka alá, hogy mennyivel gyengébb az ő motorjuk a többiekhez képest.

„Jelen pillanatban a mostani motor nagyjából húsz lóerővel gyengébb, szerintem ezt mondják az FIA adatai is. A Renault nagyon mellényúlt 2014-ben, amikor a mostani motorszabályok kialakultak a hibrid rendszerekkel, nagyon. De jelenleg 15–20 lóerő a hátrány, mondjuk úgy, hogy az erőforrás miatt átlagosan két tizedmásodpercet veszítünk körönként.”

A várakozások szerint az Alpine a Mercedes motorjaival folytatja majd 2026-tól, amikor ismét új szabályok szerint kell teljesen új erőforrásokat építeni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: