Őrült időszakot zárt le az F1-es Belga Nagydíj, hiszen a nyári európai hajtásban hat hét alatt öt versenyhétvégét rendeztek a száguldó cirkuszban – így pedig július végén már 14 futamon vagyunk túl.
Most jön a kötelezően előírt nyári pihenő, amelyet a szabályok is előírnak: 14 egymást követő napon zárva kell tartani a gyárat és a csapatok létesítményeit, vagyis most nemcsak versenyt nem rendeznek, de elviekben senki nem is dolgozhat.
Persze ez ennyire nem egyszerű: a Red Bull és a VCARB például egy 2022-es autóval szervezett tesztet Liam Lawsonnak ezekre a napokra, és a pilóták menedzserei számára sincs most pihenő – Sergio Perez és a Red Bull ügye mellett Carlos Sainz jövője is nyitott kérdés, amelyeket egyszerűen muszáj megoldani, nem mondhatják azt az érintettek, hogy rendben, akkor most két hétig nem vesszük fel a telefont.
Ebben a két hétben nem lehet viszont tervezni, fejleszteni és gyártani alkatrészeket, illetve nem lehet csapatmegbeszéléseket tartani, nem használhatják az istállók a szélcsatornát – ugyanakkor a karbantartás és a szerviz ekkor is megengedett.
Fontos, hogy az FIA külön engedélyével az összetört autókat meg lehet javítani ebben az időszakban, és minden más tevékenység, ami nem kapcsolódik az F1-es csapathoz, továbbra is végezhető.
Azt nem határozzák meg előre, hogy mikor kell kiadni ezt a kötelező 14 napot, csak annyit, hogy a nyári szünet során muszáj – a legtöbben ezt a „középső” két hétben szokták megtenni, a Belga Nagydíj utáni napok még az elpakolásról szólnak, a négyhetes szünet utolsó hete pedig már a Holland Nagydíjról.
Mi lesz a nyári szünet után?
Négy hét múlva, augusztus 23–25-én jön a Holland Nagydíj, Zandvoortban tér vissza az F1 mezőnye a pihenőből, ráadásul rögtön egy back-to-backkel: egy héttel Hollandia után már jön az Olasz Nagydíj Monzában, vagyis azonnal egymást követő két hétvégén kell teljesíteni.
Utána lesz egy üres hétvége, majd szeptember végén egy újabb dupla, már az európai szezon után: előbb 15-én az Azerbajdzsáni, majd 22-én a Szingapúri Nagydíjat rendezik meg.
Az idény hajrája előtt következik egy szokatlan őszi szünet, ugyanúgy négy hét lesz a kimaradás Szingapúr után, mint most nyáron: október 20-án USA Nagydíj, ez pedig egy fárasztó triple headert nyit meg – október 27-én Mexikóváros, november 3-án pedig Ingerlagos látja vendégül a száguldó cirkuszt.
Itt jön még egy utolsó szünet, és három héttel később megkezdődik a szezonzáró triplázás: november 23-án Las Vegas, december 1-jén Katar, december 8-án pedig Abu Dhabi várja az F1-et.