FRISSÍTVE: A versenyt követő technikai ellenőrzés során George Russell autóját az előírtnál könnyebbnek találták, ezért kizárták a Belga Nagydíjról. Az idézett nyilatkozat ezt megelőzően született.
Senkit sem előztek a mezőny első felében annyiszor, mint Sergio Perezt: a kanyarokra beállított RB20 könnyű célpont volt az élcsapatok számára a DRS-zónában. A mexikói hátrafelé lépdelt Spában, a második rajtkockából végül csupán nyolcadik (Russell kizárása után hetedik) lett, azaz a leghátrébb végzett a négy élcsapat összes versenyzője közül.
„Igencsak csalódást keltő futam volt, rengeteget szenvedtem az egyenesekben” – értékelt a vegyes zónában Perez. Hozzátette, az első körökben egy akkumulátor-fennakadás is hátráltatta. „Nem tudom, mi történt, de sok energiát kellett spórolnom az első körökben, ezért nagyon gyenge voltam az egyenesekben. Amint felül tudtam kerekedni ezen, Charles és Lewis tempóját hoztam, tudtam tartani magam.”
„A második etapban azonban, a közepes gumira váltva nagy forgalom állt össze mögöttem, és így nagyon trükkös volt. Az etap is rövidebb lett a tervezettnél, nem tudom, pontosan miért. Itt elkezdtünk süllyedni, egyszerűen nem voltunk ma jók a gumikkal, az egyensúly sem stimmelt. Hátráltatott minket az, hogy csak két szett közepes állt a rendelkezésünkre, de a stratégia így sem volt tökéletes” – sorolta, hogy sem a gumikezelés, sem a stratégia, sem az egyensúly nem stimmelt.
„Jó időben jön számomra és a csapat számára is a nyári szünet, hiszem elemeznünk kell sok dolgot. A Mercedes tempója nagyon meggyőző volt és a Ferrariét sem tudtuk hozni. Fel kell mérnünk, mit lehetünk képesek elérni és remélhetőleg valóra is váltjuk” – mondta Perez a Belgiumot követő nyári szünetről.
Megelégelte a jövőjére vonatkozó kérdéseket
Pedig a Red Bulltól érkező hírek szerint Pereznek minden oka megvolt nem várni, hogy eljöjjön ez a pillanat: Helmut Marko szavai alapján a csapat a nyári leállás során dönt a versenyzőkérdésről, a mérlegelés során pedig nagy szerepet kap az utolsó két futam, a magyar és belga versenyek eredménye.
A pontversenyben látottak mindent elmondanak Perez legutóbbi szerepléséről: nem csupán a futamon lett nyolcadik, az egyéni világbajnokságban is lecsúszott erre a helyre, a topcsapatok utolsó pozíciójába, a Red Bull konstruktőri előnye pedig 43 pontra csökkent közreműködésével. (Russell kizárása után Perez maradt hetedik, a pontkülönbség 42 egység.)
Arra az újságírói kérdésre, Perez biztos-e benne, hogy ott lesz a Holland Nagydíjon is, igencsak röviden válaszolt: „Így.”
Mikor azonban a sajtómunkatársak tovább firtatták a jövőre vonatkozó kérdést, Perezben valami elszakadt, és kijelentette, nem fog megválaszolni több kérdés, ami erre irányul.
„Tegnap jó kvalifikációm volt, erős napot teljesítettem, ezt nem lehet megváltoztatni. Nagyon sok minden zajlik a háttérben a csapatnál, sok mindenre kell összpontosítani, nem fecsérelhetjük az energiát ilyen spekulációkra. Ez az utolsó alkalom, hogy a jövőmről beszéltem, egyértelműsítek mindenki számára: nem fogok több kérdésre válaszolni a jövőmmel kapcsolatban” – jelentette ki dacosan Perez.