Míg a tavalyi szezont meglepetésre az élcsapatok között indította az Aston Martin, a mostani évad során eddig visszacsúszott a középmezőny elejébe. A folyamat persze már a 2023-as idény közepén elindult, Lance Stroll nemrég el is ismerte, hogy egy éve rossz irányba fejlesztett az istálló, amelynek az újításai valóban a legtöbbször nem hozták a tőlük várt eredményt.
Az utóbbi időben az Aston élversenyzője, Fernando Alonso is már kritikusabb volt a gárdával: nemrég úgy fogalmazott, hogy a beszéd helyett a tettekkel kellene igazolni az előrelépüket. A Magyar Nagydíj sajtónapján a Formula.hu jelenlétében az AMR24-essel kapcsolatos nehézségeket is részletezte a kétszeres F1-es világbajnok:
„Nem könnyű vezetni az autót, és olykor kissé kiszámíthatatlan. Emiatt a versenyző nyilván veszít az önbizalmából, ha nem tudod nyomni neki és nem bízol az autóban, hogy minden kanyarban, minden körben ugyanazt fogja csinálni. A volán mögött ülve nem túl jó a következetlenség, és idén jobban szenvedek ezzel, mint korábban.”
Alonso arról is beszélt, hogy a jelenlegi helyzetben több kockázatot kell vállalniuk, ez pedig néha visszaüthet: „Nyilván amikor ennyire kicsik a különbségek, és szoros csatát vívsz egy vagy két pontért, olykor kockázatosabb döntéseket hozol. Néha rizikózol a stratégiával, máskor kicsit több kockázatot vállalsz a kelleténél a rajtnál vagy a beállításokkal.”
„Legutóbb ahelyett, hogy minimálisan módosítottunk volna, az egész autót megváltoztattuk az időmérőre, mert tudtuk, hogy a harmadik szabadedzésen használt autóval nem tudtunk volna egy vagy két pontnál többet szerezni.”
„Mindig vannak következményei annak, amit olyankor csinálsz, ha jobb helyezésekhez voltál szokva, aztán egy vagy két pontért szállhatsz csak harcba, és emiatt mindent kockáztatsz, hogy a top 5-be kerülj, és ha ilyenkor kicsúszol a pontszerzők közül, az nem nagy veszteség.”
A cél már a 2025-ös F1-es szezon
A 42 éves versenyző a Hungaroringen azt is elismerte, hogy gyakorlatilag már el is engedte a 2024-es szezont annak érdekében, hogy a jövő évre találjanak egy megfelelő fejlesztési irányt:
„Úgy vélem, az a célunk és az én személyes kívánságom, hogy találjunk egy irányt és komfortos utat a fejlesztésekkel, amelyekkel nekivághatunk a téli időszaknak jobban bízva abban, hogy 2025-ben újra egy jobb szezonunk lehet. Szóval 2024-ben szerintem a négy legjobb csapat kicsit elérhetetlen, szóval csak a saját fejlesztéseinkre, a saját autóba vetett bizalmunkra kell figyelnünk, hogy jobb legyen a jövő év.”