DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
F1

Egy évig rossz irányba fejlesztett az Aston Martin

Lance Stroll szerint egy évig rossz irányba haladt a csapat, most az a feladat, hogy megtalálják a helyes utat.

Fernando Alonso maradt, Enrico Cardile és Andy Cowell érkezik, de Adrian Newey-val kapcsolatban is fő esélyesként emlegetik az Aston Martint – Lawrence Stroll csapata a szakemberek és kulcsszereplők leigazolásában jeleskedik, a pályán viszont ezt nem igazán sikerül eredményekre váltani.

2022 második felében megindult egy látványos fejlődés, a 2023-as évet pedig a mezőny legnagyobb szenzációjaként kezdték, amikor az idény első szakaszában a konstruktőri második helyért harcoltak, és Fernando Alonso sorra hozta a dobogókat.

GP2302_180415_54I3470_resize



Már akkor is látszott, hogy a fejlesztési versenyhez a hipermodern infrastruktúra, és a jól fizetett szakembergárda ellenére még kevés ez a csapat, hiszen a riválisok fejlesztéseivel ellentétben ők nem tudtak ilyen ütemben javulni – sőt, az ősszel hozott csomag konkrétan visszalépést jelentett, a mezőny végén is jártan egy ízben.

Alonsónak azért így is voltak extrái, az első visszaesés közben Kanadában tudott egy bravúrt bemutatni, a nyári szünet után Zandvoortban egy második hellyel feledtette az egyre nyilvánvalóbb lassulást, az őszi összeomlást pedig az interlagosi dobogóval próbálta kozmetikázni. 

 

2024-ben is a zuhanás folytatódik

Idén hasonló szinten kezdtek, valahol a negyedik-ötödik pozícióból indultak, ám az első fejlesztési csomagok megérkezésével lemaradtak – Monacóban, Barcelonában és Spielbergben egyetlen pontot sem szereztek, előtte Imolában és Miamiban is csak kettőt-kettőt, a kanadai és a silverstone-i kiugrás pedig inkább csak a szabályt erősítő kivétel.

A kezdeti jobb forma után Alonso is szétesett: az európai szezonban, vagyis az utóbbi hat versenyhétvégén csak kétszer szerzett pontot, összesen tizenkét egységet gyűjtött, az Aston pedig az erősorrendben a mezőny második felébe csúszott – hol az Alpine, hol a Haas, volt a VCARB, de valaki mindig megelőzi a gárdát, és bár a korai jó eredmények miatt a tabellán nincs igazi veszélyben még az ötödik pozíció, de a trend továbbra is egyértelműen negatív.

GP2412_144739_U1A0066_resize

Lance Stroll szerint az okok egyértelműek: a tavaly jó alapokról induló autót egész egyszerűen rossz irányba fejlesztették.

„Tavaly az év kezdetén nagyjából ott voltunk, nem voltunk olyan pozícióban, hogy futamokat nyerjünk, de gyors volt az autó ahhoz, hogy dobogókat, top ötös eredményeket szerezzünk” – mondta Stroll Silverstone-ban.

GP2412_115508SMG_3965_resize

„Szerintem egyszerűen rossz fejlesztési irányt választottunk a fejlesztési filozófia szemszögéből. Rossz úton indultunk el, amit lassacskán egyre inkább megértünk. Most az a lényeg, hogy más utat válasszunk, és abba az irányba fejlesszünk” – magyarázta.

„Az utóbbi tizenkét hónapban sok felfedezést tettünk, sok aerodinamikai tesztet hajtottunk végre. A hozott fejlesztéseink egyike sem azt az előnyt jelentette a pályán, amit reméltünk tőle. Most már sokat tanultunk, a dolgunk az, hogy végrehajtsuk, amit kell, megoldjuk a problémát, és sokkal gyorsabbá tegyük az autót.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: