DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Bearman egészségtelennek érzi az F1-es pletykákat

Igyekszik nem foglalkozni a spekulációkkal, amelyek már odaadták neki a Haas ülését. Azt is elárulta, hogy az F1-es vezetési stílus jobban fekszik neki.

A hétvégi Formula-1-es Spanyol Nagydíjon teljesíti idei második pénteki szabadedzéses beugrását a Haas színeiben Oliver Bearman, aki előzőleg Imolában szerepelt már az FP1-en. Ennek és nem mellesleg a dzsiddai parádés ferraris beugrásának köszönhetően sokan kész tényként kezelik, hogy a 19 éves pilótáé lesz az amerikai istálló egyik ülése 2025-ben, maga a brit azonban tagadta, hogy végleges lenne a megállapodás:

f1-bearman-haas-1



„Ezek mind csak pletykák és spekulációk. Nincs igazán alapjuk” – jelentette ki a barcelonai csütörtöki sajtónapon a Formula.hu jelenlétében Bearman jelenlétében, aki azt is elmondta, hogy bizonyos mértékig zavarók is ezek a pletyják:

„Csak arra próbálok koncentrálni, amit akkor tehetek, amikor az autót vezetem, és igyekszem távomaradni ezektől a találgatásoktól, mert egészségtelenek. Versenyzőként a célom az, hogy továbbra is jól teljesítsek. Úgy vélem, az imolai FP1-es szereplésem jól ment, elégedett voltam vele. Úgyhogy ezt szeretném továbbra is csinálni. Az időtervet illetően semmi sincs konkretizálva.”

Később Bearman hozzátette: „Természetesen ez a célom, ezért dolgozom, nem titkolom. Személy szerint van néhány dolog, amit beazonosítottam, amiben fejlődni szeretnék, amikor az F1-ben vezetek, de ez igazából jön a tapasztalattal és a több megtett körrel.”

f1-bearman-haas-2

Jobban fekszik neki az F1-es stílus, mint az F2-es

Bearman az F1-es pénteki szereplései mellett a Formula-2-ben versenyez, így a mostani hétvégén is dupla szolgálatot teljesít. A brit elismerte, hogy bár a plusz megtett körök mindig segítenek, nem egyszerű a Formula-1-es szabadedzés után visszaülni az F2-es gép volánja mögé az időmérőn. Ráadásul azt is elárulta, hogy valójában az F1-es autókat már most komfortosabban vezeti:

„Személy szerint úgy érzem, hogy az F1-es vezetési stílus természetesebben jön számomra. Úgy érzem, hogy az F1-ben intuitív módon tudok gyorsan menni: általában amikor jobban nyomom, köridőt is nyerek vele. Míg az F2-ben igazán tisztelned kell az autót, és nekem tudatosabban kell azt vezetnem, miközben az F1-est némileg tudat alatt is tudom, az valahogy természetesebben adja magát.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: