Nagy munka folyt a Ferrari-garázsban a harmadik szabadedzés és időmérőt elválasztó két és fél órás szünetben: a szerelők motort cseréltek a #16-os Ferrariban – erre csak utólag derült fény, az időmérőt követő hivatalos sajtótájékoztatón, a pole-pozíciót megszerző Charles Leclerc megszólalásából.
„Kissé hullámvasútszerű volt: a hétvége hihetetlenül alakult a harmadik szabadedzésig, ahol gond volt a motorommal” – árulta el a Formula.hu jelenlétében zajló FIA-sajtótájékoztatón. „Emiatt motorcsere történt az utolsó pillanatban, ami elég trükkös volt, de számomra szerencsés módon nem járt következményekkel a hétvégémre nézve.”
A motorcsere nem jelent büntetést, de hozzá kell tenni, Leclerc közel került egy szankcióhoz: a Monacói Nagydíj kezdete előtti állapotot jelentő FIA-dokumentum szerint a csere előtt harmadik megkezdett egységénél járt belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H és MGU-K egységekből, melyekből négy használható fel, az elsőnél az energiatároló és vezerlőelektronika komponenseknél, melyekből kettő használható fel, továbbá a negyedik kipufogórendszernél, melyből nyolc bontható meg egy szezon folyamán. Egyelőre nem derült ki, hogy melyik komponensekből helyeztek be újat a Ferrariba – ahogy az sem kizárható, hogy egy korábban már használt egység került vissza, így nem került a limitre.
Az időmérő közben is az autóhoz nyúlt a Ferrari
Leclerc elárulta, hogy a kvalifikáció alatt is történt egy kis szerelési munka az SF-24-en. A Q1-ben és Q2-ben ugyanis nem hozta az edzéseken tempót: az első fázisban kizökkentette az első szárnyra tapadt szponzormolinó, amelyet a bokszban kellett leszedni, majd a másodikban az autó egyensúlyával voltak gondjai.
„Nem találtam a megfelelő érzést. Azután viszont a Q3-ban módosítottunk egy keveset, főleg az első szárnyon, az eszközökön és a vezetésemen. Ezután találtam meg újra a tempót, boldogabb voltam a Q3-ban. Összességében azonban valamilyen okból a második és harmadik edzésen volt legjobb az érzet” – mondta a Monacói Nagydíj pole-pozíciósa.
A Q2 és Q3 köridőtáblázatát böngészve is tetten érhető, Leclerc otthonosabban érezte magát utóbbi során a Ferrari volánja mögött: 1:10,825 és 1:10,270 volt a köridő a két szakasz végén, azaz 0,555 másodpercet javult. A második Piastri 0,332, a negyedik Norris 0,190, az ötödik Russell 0,386 másodpercet gyorsult, Leclerc-hez fogható javulása csak a csapattársnak, Sainznak volt, 0,557 másodperc.