Már a szezon második sprintjének rajtja előtt történt egy incidens: a bokszból kihajtó, figyelmetlen Esteban Ocon oldalról eltalálta a második rajtkockát megszerző Charles Leclerc-t. Az esetet az Alpine bánta jobban, szárnyat kellett cserélni, a vétkes pedig 10 másodperces időbüntetést kapott – a Ferrari megúszta kerékcserével.
Az eset nem zavarta meg Leclerc-t, a startnál benézett a pole-pozíciós Max Verstappen mellé, aki védekezően zárta az ívet. A Ferrari a kör folytatásában is tapadt rá – mindketten közepes keveréket választottak, a monacói új, a holland használt szettet. Mögöttük Sergio Perez kisodródott a poros ívre, a negyedik rajtkockából Daniel Ricciardo nyert egy pozíciót, és harmadikként fordult a Visa RB-vel.
Hátrébb Lando Norris forgott ki a bukótérbe, miután négyes dominósor dőlt le: a belső íven „bikaként érkező” (ahogy Fernando Alonso fogalmazott) Lewis Hamilton fékezett későn, ő a spanyollal ért össze, aki Lance Strollnak továbbította a kontaktot – a kanadai forgatta ki Norrist. Mindkét Aston Martin a bokszba hajtott, Alonso defekt miatt kerékcserére, Stroll a sprint feladása végett, a McLaren pedig az 1-es kanyart sem tudta elhagyni, ezért máris beküldték a biztonsági autót. A baleset után Norris átszaladt a pályán, ezért vizsgálni fogják és kilátásban van egy pénzbírság.
A 4. körben állt ki a safety car: Verstappen nem volt elégedett a közepes abroncs tapadásával, ennek ellenére tartotta a vezetést Leclerc-rel szemben. Ricciardo még egy körig bírta a harmadik pozícióban, ekkor adta meg magát Pereznek – ám a folytatásban tapadt a Red Bullra, és DRS-segítséggel védte ki a a rá vadászó következő ellenfelet, Carlos Sainzot.
A határokat is átlépő csata folyt az utolsó pontért: Lewis Hamilton vadászott Kevin Magnussenre, a dán viszont mindent megtett, hogy tartsa a nyolcadik pozíciót, a páros össze is ért, mikor Hamilton futólag előbbre került. Végül egy büntetés döntött köztük egy korábbi pillanatért, mikor a Haas átvágta a sikánt – 10 másodpercet kapott előnyszerzésért, elbukva a pontot.
Magnussen ennek ellenére sem hagyta magát, és a büntetés kiosztása után sem engedett Hamiltonnak, mintha semmi sem érdekelné, csak azért is maga mögött tartsa a Mercedest – annyi időt veszített a védekezéssel, hogy hét autóból álló konvoj torlódott fel mögötte. Újabb pályát kiszélesítő védekezése eredményeként Yuki Tsunoda lépett fel a nyolcadik helyre, Magnussen pedig a fehér vonal sorozatos átlépése miatt még egy tíz másodperces büntetést kapott, ami garantálta, hogy utolsóként fogják értékelni.
Tapadási gondjai ellenére Max Verstappen különösebb erőfeszítés nélkül behozta második 2024-es sprintgyőzelmét, a rajtnál fenyegetést jelentő Leclerc második, Perez harmadik helyet szállított. Nagy védekezőként Ricciardo behozta az RB-t a negyedik helyre, pedig a mögötte érkező Sainz és Oscar Piastri tolták le a pályáról. Nico Hülkenberg lett a hetedik, Hamilton pedig Tsunodát visszaelőzve befutott a nyolcadik helyre – de bokszutcai gyorshajtás miatt (az itt áthaladó biztonsági autó alatt) még vizsgálat alatt állt leintéskor.
A kockás zászló után Hamiltont is megbüntették egy bokszutca-áthajtással egyenértékű 20 másodperces hozzáírással – így Magnussenhez hasonlóan ő is a mezőny végére esett vissza, az utolsó pontot pedig Tsunoda szerezte.
Miami Nagydíj, a sprint végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | Pontok | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 31:31.383 | 8 |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | +3.371 | 7 |
3 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | +5.095 | 6 |
4 | Daniel Ricciardo | RB HONDA RBPT | +14.971 | 5 |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | +15.222 | 4 |
6 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | +15.750 | 3 |
7 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | +22.054 | 2 |
8 | Yuki Tsunoda | RB HONDA RBPT | +29.816 | 1 |
9 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | +31.880 | 0 |
10 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | +34.355 | 0 |
11 | Zhou Guanyu | KICK SAUBER FERRARI | +35.078 | 0 |
12 | George Russell | MERCEDES | +35.755 | 0 |
13 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | +36.086 | 0 |
14 | Valtteri Bottas | KICK SAUBER FERRARI | +36.892 | 0 |
15 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +37.740 | 0 |
16 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +49.347 | 0 |
17 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +59.409 | 0 |
18 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | +66.303 | 0 |
Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | kiesett | 0 | |
Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | kiesett | 0 |