Egyetlen szabadedzés, egyetlen óra állt az F1-es mezőny rendelkezésére ahhoz, hogy felkészüljön a Miami Nagydíj érdemi eseményeire, hiszen ma este már tétre megy a játék: jön a sprintkvalifikáció.
Az egy óra legnagyobb sztorijának a vadonatúj, jelentősen átalakult McLaren ígérkezett: hogy mi változott, azt ebben a cikkünkben szedtük össze, de nem indult zökkenőmentesen a gyakorlás a wokingiak számára, Lando Norris az első kör után arra panaszkodott, hogy balra nagyon könnyen, jobbra viszont valamiért nagyon nehezen fordul az autó. Oscar Piastri is hasonlóra panaszkodott, hozzátéve, hogy neki mindkét irányba alig akar befordulni a technika: mint kiderült, a kormányszervóval akadtak problémák.
Az első izgalmakra sem kellett sokat várni, hat perc elteltével Charles Leclerc megforgatta a kékebb dizájnt kapó Ferrarit, majd perceken keresztül tolatgatott, mire meg tudott fordulni, így a versenyirányítás belengette a piros zászlót, főleg azok után, hogy a monacói végül le is állította az autót. A magát megadó Ferrari és az emiatt bekövetkező nagyjából tízperces szünet senkinek sem tett jót, tekintve hogy összesen hatvan perc alatt kellett megtalálni az ideális beállításokat...
Összességében nagyon sűrű volt a program, az edzés nagy részében a közepes és a kemény keverékű Pirelliket nyúzták a csapatok, próbáltak megtankolt etapokat is teljesíteni, és közben feltérképezni a pálya határait, Max Verstappen például többször is elfékezte magát, de a legtöbb versenyzőnek akadtak kisebb-nagyobb tévesztései.
Ezek a próbálkozások Carlos Sainz elsőségét hozták, a spanyol ferraris sokáig állt az élen, mögötte Norris megjavuló McLarenjével, valamint Sergio Perez Red Bulljával. A lágy keverékű abroncsok az utolsó negyedórára kerültek elő és természetesen felforgatták a táblázatot, bár a szél itt is okozott meglepetéseket, és a forgalom is bezavart többeknek, így nem feltétlenül mérvadó a végeredmény, bár a legtöbben két időmérős próbálkozást is meg tudtak ejteni. Nem tudott menni egyet sem Norris és Fernando Alonso, így főleg az Aston tempója maradt árnyékban, bár Lance Stroll ötödik helye azért nem tűnik rossznak.
A McLaren tempója kevésbé maradt rejtve, Oscar Piastri a második helyre hozta be az autót, míg az élen természetesen Max Verstappen zárt: ő is szenvedett többször is, csak a végén ment gyorskört, de az is elégnek bizonyult a vezetéshez annak ellenére, hogy abban is volt hibája. A Red Bull és a McLaren mögött Sainz és a Ferrari lett a harmadik, de George Russell és a Mercedes is dicséretet érdemel, és összességében az RB, valamint némi meglepetésre az Alpine is jól kezdte a hétvégét.
Az edzés nagy vesztese természetesen Leclerc, aki érdemi kör nélkül vág neki a sprintkvalifikációnak, hiszen a technikai hiba miatt bekövetkező leállás után nem tudott már visszatérni a pályára, így a Ferrari csapatként sem tudott kellő információt begyűjteni az elemzésekhez.
Az F1-es Miami Nagydíj szabadedzésének végeredménye:
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1:28,595 |
2. | Oscar Piastri | McLaren | +0,104 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | +0,116 |
4. | George Russell | Mercedes | +0,189 |
5. | Lance Stroll | Aston Martin | +0,222 |
6. | Sergio Perez | Red Bull | +0,273 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0,417 |
8. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | +0,461 |
9. | Esteban Ocon | Alpine | +0,568 |
10. | Pierre Gasly | Alpine | +0,580 |
11. | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB | +0,583 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | +0,594 |
13. | Nico Hülkenberg | Haas | +0,719 |
14. | Alexander Albon | Williams | +0,798 |
15. | Guanyu Zhou | Stake | +0,850 |
16. | Lando Norris | McLaren | +0,900 |
17. | Valtteri Bottas | Stake | +1,041 |
18. | Logan Sargeant | Williams | +1,296 |
19. | Fernando Alonso | Aston Martin | +1,428 |
20. | Charles Leclerc | Ferrari | +3,504 |