Jelentős teljesítménynövekedést találhatott új fejlesztési csomagjával a Ferrari – számolt be saját forrásaira hivatkozva a technikai fronton elismert szaktekintélynek számító Paolo Filisetti. A Racingnews365.com elemzője úgy tudja, hogy váratlanul nagy előrelépést talált az Enrico Cardile és Diego Tondi vezetésével dolgozó technikai csapat Maranellóban – a csomag középpontjában pedig egy Red Bull-szerű oldaldoboz áll.
Filisetti szerint ezt a megoldást korábban is elemezték már a Scuderiánál, de akkor úgy ítélték meg, hogy nem hoz annyi teljesítményt, mint amennyire középtávon limitálja az autó többi részének fejlesztési lehetőségeit, különösen az oldaldobozok alatti, a padlólemez feletti részt.
Az értesülések szerint az Imolában bemutatkozó új csomag nem a Red Bull tiszta másolata, mert a hűtők máshogy helyezkednek el, mint ahogy a világbajnok istálló használja őket. Az új oldaldobozok és légbeömlők együtt fejtik ki a hatásukat a padlólemez áttervezett első részével, valamint a hátsó kerekek előtti szekció újragondolásával.
A Ferrari már Suzukába is hozott némi fejlesztést, de ezek majd az imolai nagyobb csomaggal együtt lesznek igazán hatékonyak – Filisetti úgy tudja, hogy három nagyobb lépcsőben fejleszt majd a Scuderia, a végén pedig szinte B autót láthatunk majd az év eleji verzióhoz képest.
Az információk arról szólnak, hogy a Red Bull fejlesztései nem befolyásolják a Ferrari ütemtervét, nem mással foglalkozik Fred Vasseur csapata, csak a saját feladataira koncentrál – és bár több sajtóértesülés szerint is „siettetik” a fejlesztéseket, de nem akarják őket elkapkodni, nem akarnak Miamiban „valamit” bemutatni, a május közepén megrendezendő imolai forduló a cél.