A 2024-es esztendő elején jelentette be a Haas, hogy Günther Steinert Ayao Komatsu váltja a csapatfőnöki székben. Bár az idei versenygép nyilván még nagyrészt az előző vezetés irányítása alatt készült, előrelépés volt érezhető a tavaly sereghajtóként végző alakulatnál, amely négy futam után négy ponttal a konstruktőri értékelés hetedik helyét foglalja el.
Komatsu az F1 Nation Podcast adásában megkapta a kérdést, hogy mi számára a prioritás csapatfőnökként, válaszában pedig nem először utalt arra, hol szenvedett jelentős hátrányt a Haas az előző években:
„Jelen pillanatban az, hogy fejlesztéseket pakoljunk az autóra. De kezdjük azzal, hogy volt egy gyárunk az Egyesült Királyságban és egy Olaszországban, és ezáltal a kettő között nem működtünk megfelelően csapatként, komoly kommunikációs problémáink voltak.”
„Olaszországban van egy tervezőiroda és egy aerodinamikai részleg, szóval alapvetően ők tervezik az autót. A brit létesítmény a versenycsapaté, a versenymérnökségé és minden olyan funkcióé, amellyel elemezzük az autó teljesítményét. Ennek a két csoportnak együtt kell dolgoznia, de ez nem így történt.”
„Továbbra is erre fókuszálok legfőképpen, hogy ez a két létesítmény jól dolgozzon együtt. Világos számomra, hogy remek embereink vannak, de nem igazán adtunk megfelelő keretet számukra ahhoz, hogy együtt dolgozzanak.”
Nem kell radikális átalakítás
Bár Komatsu elismeri, hogy nem ideális a kétközpontú működés, a csapatvezető úgy érzi, vannak még kiaknázatlan lehetőségek a koncepcióban: „Noha nem ideális a brit és az olasz központ, de még így is sok mindent látok, amin fejleszthetünk, hogy működésre bírjuk. Eddig ami az előző néhány hónapban történt, mind azt bizonyítja, hogy sokkal jobban tudunk teljesíteni.”
„Egyelőre még nem értem el a plafont abban, hogy ’ez a korlátja annak, ahogy felépülünk, és el kell most gondolkodni, hogyan csináljuk másként’. Amint igazán jól megismered az embereket, akkor bár nem száz százalékig ideális, de a távmunka is rendben van. Meg kell teremteni a kapcsolat alapjait, az egymás iránti tiszteletet, egymás megértését, és ezt csináljuk most. Úgy érzem, idén sokkal-sokkal jobban dolgozunk.”
A Haas új F1-es vezére azt is elmondta, hogy örömmel töltötte el a jórészt pozitív fogadtatása a csapaton belül, és hangsúlyozta, hogy a lehető legtöbb szakemberrel igyekezett személyesen is leülni. „Az emberek 90 százaléka lehetőséget lát ebben a fejlődésre, és mindannyian egyetértünk abban, hogyan akarunk javítani ezen a csapaton. Egyszerűen lenyűgöz az a pozitív támogatás, amit kapok. Nagyon-nagyon hálás vagyok ezért.”