DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

„Ez a valaha volt legszorosabb F1-es mezőny” – Albon

Alexander Albon nem gondolja, hogy unalmas lenne az idei F1-es szezon, hiszen az élen domináló Max Verstappen és a Red Bull mögött is van ám élet, a mezőny hátsó fele igazán szoros.

Hasonló képet mutatott az idei Formula-1-es szezon első két futama: Max Verstappen és a Red Bull mind Bahreinben, mind Szaúd-Arábiában lemosta a pályáról a többieket, a bikások eddig kettőből kettő versenyen behúzták a dobogó két legfelső fokát. Sokan már most temetik a 2024-es évet az izgalom szempontjából, de ennek ellenére is érdemes lesz követni a száguldó cirkuszt. Alexander Albon is felhívta a szurkolók figyelmét: a mezőny hátsó felének szereplői bizony nagyon közel vannak egymáshoz.

„Szomorú hallani a megjegyzéseket Maxról és arról, hogy unalmas az idei szezon, mert egyáltalán nem az, legalábbis az én szemszögömből. Ha kivesszük őt az egyenletből, a mezőny a valaha volt egyik legjobb, legszorosabb a Formula-1-ben. Még akkor is, ha Maxot is beleszámítjuk, most vannak a legközelebb egymáshoz a csapatok az F1-ben” – mondta a brit-thai versenyző az F1 hivatalos csatornájának.



Az időmérőkön eddig is látszott, mennyire hasonló az istállók egykörös tempója az idei szezonban, az első tízen kívüliek pedig eddig mindkét versenyen minimális különbségekkel értek be a célba – noha ez Dzsiddában Kevin Magnussen és a Haas érdekes taktikájának, valamint a nehézkes előzésnek is betudható volt.

„Ezt nehéz meglátni, mivel mindenki az élen állóra fókuszál. Viszont hátrébb nagyon izgalmas a versenyzés. Bahreinben például két körrel később mentünk ki a bokszba, mint kellett volna, és hat pozíciót veszítettünk. Tizenegyedikek is voltunk, de végül csak 15. helyen végeztünk. Szóval elég szoros.”

„Hat-hét-nyolc tizedet is javultunk tavalyhoz képest, ez hatalmas ugrás. A versenytempóban még nagyobbat léptünk előre. Mégis azt veszed észre, hogy ugyanazokkal az emberekkel harcolunk a pozíciókért. Csak nyolc tized, vagy talán éppen egy másodperc fedte le az egész mezőnyt a Q1-ben az időmérőn (Bahreinben – a szerk.). Most az a helyzet, hogy ha egy picit is hibázol, rögtön veszítesz két helyezést is” – magyarázta a Williams pilótája.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: