Érdekes taktikai csatát vár a 16:00-kor kezdődő F1-es Bahreini Nagydíjtól a Pirelli: Mario Isola szerint a két és a három kiállásos stratégia is nagyon hasonló eredménnyel kecsegtet.
Szahírban alapvetően nagy a gumikopás a pálya nyomvonala, az aszfalt minősége, illetve a hőmérséklet miatt is, emiatt a Pirelli most is a lehető legkeményebb keverékeket hozta a helyszínre – a szabadedzéseken pedig a most közepesként szolgáló C2-es abroncsok tűntek a legversenyezhetőbbnek.
„A három kiállásos taktika papíron közel van a két kiállásoshoz. Nagyon szoros, és nagyon hasonló versenyidőt mondok rá” – idézi a Pirelli F1-es főnökének szavait a Racingnews365.com.
„Nyilván senki nem akar egy kiállást választani és kockáztatni, mert ha elszámolják a gumikopást, akkor simán lassabb lesz így is, mint a három kiállás. A teljes versenyidő tekintetében a két és a három kiállás viszont nagyon egyformának tűnik” – tette hozzá.
„A három kiállás esetében szerintem a lágy-kemény-lágy-lágy a legjobb választás, mert a könnyebb autóval jobban lehet menedzselni a hátsó gumik kopását, ráadásul a futam közben a pálya is javulni fog. Szóval a végén jó felrakni a lágyat a könnyebb autóra a jobb pályán” – mondta Isola, kiemelve, hogy ebben az esetben az alapvetően legjobban versenyezhető közepes keveréket nem éri meg feltenni.
„A lágy és a közepes keverék között 1,2 másodperc körüli a különbség, a közepes és a kemény között pedig csak 0,3 – szóval a kemény és a lágy között másfél másodperccel számolhatunk. Tehát ha elöl haladsz és kemény gumikon vagy, akkor előzhetsz párat, aztán elkezdesz pozíciókat veszíteni, szerintem ezt nem éri meg választani. Hátrébbról megérheti a lassabb, de stabilabb keverék, arra törekedve, hogy elkerüld a forgalmat” – magyarázta a szakember.