DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mit árul el a Mercedes új első szárnya?

Romain Grosjean szerint ezzel a megoldással nagyon magabiztosak lehetnek a hátsó leszorítóerejükkel kapcsolatban. Merész dolgokat lát a W15-ösön.

Romain Grosjean is meglepődött az idei F1-es Mercedes bizonyos megoldásain: a korábbi pilóta úgy fogalmazott, hogy több merész lépést is felfedezni vélt a W15-ösön, ezek közül pedig az első szárny az, ami igazán megragadta a figyelmét.

Mint ismert, a Mercedes elég innovatív első szárnnyal jelentkezett 2024-re, a szabályok egy kiskapuját kihasználva speciális megoldást alkalmazott, de Grosjean egyelőre nem biztos benne, hogy ez a legjobb választás a tavalyi autó gondjaira – ugyanis a bizonytalan hátsó tengelyt ezt biztosan nem fogja megoldani.

„Nagyon izgatott vagyok az első szárny miatt, rengeteg különböző méretű elem van rajta. Nagyon komoly. Nagyon-nagyon nagy leszorítóerőt tud generálni, szóval biztos, hogy rendkívül magabiztosan a hátsó leszorítóerejükkel kapcsolatban” – mondta Grosjean a saját YouTube-csatornáján.

f1-mercedes-2024-teszt



„Ha egy dolgot könnyű megoldani az F1-ben, az a nagy első leszorítóerő, mert egy nagy első szárnnyal annyit ki lehet hozni, amennyit csak akarsz. De minden légáramlat azzal találkozik először, szóval ha nem pontosan úgy folytatja az útját az első szárny után, ahogy akarod, akkor nem jutsz ezzel sehova, ez egy F1-es autó kulcsrészlete. Be kell vallanom, hogy nagyon-nagyon erős megoldások vannak az autón, és izgatottan várom, hogy hogyan működnek majd” – tette hozzá a francia.

Grosjean szerint az oldaldobozok kialakítása, a lehető legkisebbre húzott légbeömlők is felkeltették az érdeklődését – ez utóbbinak szerinte az a funkciója, hogy a lehető legtöbb légáramlatot vezessék be az oldaldoboz alá.

Hogy hova tesszük az erősorrendben a Mercedest a teszt után, arról a Formula Podcast legutóbbi adásában beszéltünk:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: