DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Forduljon másképp, legyen jobb az egyenesben: ezt akarta elérni a Mercedes

James Allison szerint két területre koncentráltak igazán, és emiatt alaposan átalakították a W15-öst a tavalyi F1-es Mercedeshez képest.

Megújult fényezéssel, fekete-szürke-kék színekben mutatta be új autóját, a W15-öst a Mercedes, de a dizájnnál jóval fontosabb az, hogy mire les majd képes a pályán. Az eszközölt változtatásokról pedig James Allison technikai igazgató el is mondta, amit el lehetett:

„Nagy figyelmet szenteltünk annak, hogy az előző autó kiszámíthatatlan hátulját javítsuk, mert a pilóták gyakran panaszkodtak erre. Sokat dolgoztunk azon, hogy megpróbáljunk olyan autót adni a versenyzőinknek, ami önbizalmat ad nekik. A kanyarbejáratokon, amikor keményet fékezel, és elkezdesz befordulni, az autó hátuljának sziklaszilárdnak kell érződnie, majd ahogy közeledsz a csúcsponthoz, úgy kell egyre fordulékonyabbá válni. Ezt próbáltuk beépíteni az autó viselkedésébe” – magyarázta a Mercedes sajtóanyagában Allison.

mercedes3



„Szintén keményen dolgoztunk azon, hogy kisebb legyen az autó légellenállása, és közben teljesítményt adjunk neki a kanyarokban is. Voltak területek, ahol fejlődhettünk, például a DRS-hatás és a bokszutcai munka is: mindig hasonló időbe telt a kerékcsere, de ez az idő sajnos három-négy tizedmásodperccel lassabb volt, mint a legjobb csapatoké. Remélhetőleg ebben is javulunk” – tette hozzá.

„Úgy érzem, hogy megcsináltunk mindent, amiről azt mondtuk, hogy meg akarjuk csinálni. Persze némely terület korlátlan, úgyhogy ott sosem lehetünk teljesen elégedettek. Nyilván nem tudhatjuk pontosan, hogy mit csináltunk, amíg nem használjuk az autót, de szerintem azt mondhatjuk, hogy érzésünk szerint jól dolgoztunk. Az F1 viszont egy relatív játék, hogy elég jól dolgoztunk-e ahhoz, hogy versenyképesek legyünk a többiekkel szemben, azt csak az idő döntheti el” – magyarázta.

Allison azt is elmondta, hogy az autó alapjait két területen is megváltoztatták, ami azt jelenti, hogy a többi részen nem találták fel újra a kereket, de majd a következő aerodinamikai fejlesztésekkel képesek lehetnek előrébb lépni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: