Van egy záradék Lewis Hamilton szerződésében, ami jelentősen megnehezíti azt, hogy a hétszeres F1-es világbajnok mérnököket vigyen magával 2025-ben a Ferrarihoz – számolt be Robert Chinchero, aki Hamilton átigazolását is elsőként s zellőztette meg.
A bejelentés után hamar előkerült a téma, hogy viheti-e magával például versenymérnökét, Peter Bonningtont Maranellóba, amiről Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője azt mondta, hogy beszélni fognak róla – de mások is szóba kerülhettek (például Andrew Shovlin), akik Hamiltonnal tarthatnának Olaszországba.
Chincheri úgy tudja, hogy Hamilton jelenleg is érvényben lévő, tavaly augusztusban aláírt kontraktusában van egy kitétel, amelynek értelmében nem is győzködheti arról a Mercedes alkalmazottait, hogy tartsanak vele, nem tehet nekik ilyen ajánlatot.
Az „orvhalászat-záradék” sok F1-es szerződésben szerepel manapság, a csapatok előszeretettel alkalmazzák nagy hatással bíró, kulcsfontosságú szereplők kontraktusiban, mint például a versenyzők, csapatfőnökök vagy technikai igazgatók, és Hamilton megállapodásában is benne van ez a kitétel.
Annak idején ez történt Sebastian Vettellel is, akit ez a záradék gátolt meg abban, hogy magával vigye a versenymérnökét a Red Bulltól a Ferrarihoz.
Ezzel együtt természetesen nem zárható ki az, hogy Bonnington vagy bárki más megegyezik a Mercedesszel, a Ferrarival és Hamiltonnal a váltásról, és átigazol, hiszen nem kell feltétlenül győzködnie erről a pilótának, illetve meg lehet kerülni a záradékot, de azt a megkötött szerződések meggátolják, hogy konkrétan Hamilton csak úgy vigye magával az embereit Brackley-ből Maranellóba.
Aki távozni akar, arra hosszú kertészkedési szabadság várhat, bár tegyük hozzá, hogy ezek hattól tizenkét hónapig szoktak terjedni általában, vagyis mivel Hamilton átigazolása már most ismert, aki vele tartana, az most felmondhat, és vele együtt 2025-ben munkába állhat Olaszországban.