Érdekes információt közölt a Racingnews365.com azzal kapcsolatban, hogy miért dönthetett a Ferrarihoz igazolás mellett Lewis Hamilton. A lépés ebben a percben még nem hivatalos, de minden afelé mutat, hogy ez már csak idő kérdése – a megegyezés megszületett, csak a bejelentésre várunk.
A Racingnews365.com információi szerint Hamilton a Mercedes technikai csapatában veszítette el a bizalmát. Mi is írtunk erről Formula Plusz rovatunkban közölt összeállításunkban, amelyben az indokokról írtunk, a szakportál pedig úgy tudja, hogy Loic Serra távozása kulcsszerepet játszik a történetben.
Serra a teljesítményért felelős vezető volt a Mercedesnél, de nem értett egyet Mike Elliott-tal az utóbbi két év autókoncepcióiban, és végül elfogadta a Ferrari ajánlatát – 2025-ben már Maranellóban fog dolgozni a kertészkedési szabadsága letelte után.
A Racingnews365.com úgy tudja, hogy Serra már az elejétől kezdve jelezte, hogy a Mercedes rossz koncepciót követ, túl hosszú a padlólemez és a tengelytáv, ebben pedig Hamilton is egyetértett vele, hiszen ugyanerre panaszkodott – hozzátéve, hogy ő már 2022-ben megmondta, hogy mik a problémák, mit kellene kijavítani.
A Mercedes nem hallgatott rá, Serra távozott, ráadásul több emberét is magával vitte, így ők már nem álltak, nem állnak James Allison rendelkezésére a technikai csapatban. Hiába tért vissza Allison a projekt élére Elliott helyére, Serra és stábja már nincs Brackley-ben.
A portál ráadásul úgy tudja, hogy bár a Mercedesnél a teljesen áttervezett W15-ösben nagyon bíznak, és úgy gondolják, hogy ezzel más irányba indulhatnak el, de az első szimulációs futások során nem tapasztalták azt a gigantikus előrelépést. Stabilabbnak, kiszámíthatóbbnak tűnt, jobb az egyensúlya, mint az elődeié, de nem hozza el a megváltást, „nem egy rakéta”, ahogy fogalmaztak. Talán ez adta meg az utolsó lökést Hamiltonnak…