DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Vezetéstechnika: ezért szenvedett 2023-ban Magnussen

Fontos problémára világított rá a Haas F1-es pilótája, de az új csapatfőnök szerint ez megoldódik 2024-re. Innentől már csak Magnussenen múlik majd.

Felejthető szezont produkált 2023-ban Kevin Magnussen, aki ugyan egy évvel korábban tükörsimán győzte le házon belül Mick Schumachert, ezúttal viszont hasonlóan egyértelmű módon maradt alul a hozzá hasonlóan szintén a nyugdíjból visszahívott Nico Hülkenberggel szemben.

Az istálló új csapatfőnöke, Ayao Komatsu viszont azt várja, hogy 2024-ben ismét magára talál a második F1-es időszakát töltő dán, ha az új autó kedvezni fog a vezetési stílusának.

1019920225-SUT-20231104-GP2320_080506MS1_8927-727_resize



Magnussen akkor tud igazán önmaga lenni, ha az autó stabilan fordul be a kanyarokba, a fékezésből fordulásba való átmenetet meg lehet vele csinálni kellő önbizalommal. A 2023-as Haas azonban pont ezt nem tudta nyújtani: a féktávon végén rendszeresen instabillá vált, és kibillent az egyensúlyából akkor, ha egyszerre két irányból érte komolyabb erőhatás – például ha fékezés közben kellett vele kanyarodni.

Ez jobban feküdt Hülkenbergnek, aki sokkal inkább V-stílusban vezet, vagyis inkább egyenesen fékez, éles szögben fordul, és onnan egyenesen gyorsít ki – míg Magnussen folyamatosabban szereti vezetni az autóit, nem ilyen éles elválasztásokkal.

„Ezekkel az autókkal nem igazán lehet vegyíteni a különböző G-erőket” – mutatott rá erre a problémára Magnussen.

1019899533-LAT-20231026-GP2319_111802_ONZ7140-610_resize

„Sokkal inkább V-alakban kell elfordulni a kanyarokat és igazából ez a két eltérő stílus: a V-alakú és a nem V-alakú. Persze sok eltérő variáció van ezeken belül, de igazából erről van szó, és a 2023-as autónk még érzékenyebb volt erre” – idézi a dán szavait az Autosport.

„Azt nem mondom, hogy teljességgel megszüntetjük a problémát, mert az erős, de az biztos, hogy javítottunk rajta. Kevinnek nagy stabilitásra van szüksége a kanyarbejáratokon, és kiegyensúlyozott vezethetőségre, viselkedésre végig a kanyar során” – mondta Ayao Komatsu.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: