DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

„Jól haladunk” – ezért tér vissza a Ford az F1-be

Túl sok részletet ugyan nem árulhatott el a Ford-vezér a Red Bull-lal közös munka fejleményeiről, de az kiderült, mi az amerikai gyártó első számú motivációja.

A Red Bull tavaly februári bemutatóján jelentették be, hogy a Forddal összefogva fejlesztik majd a 2026-os Formula-1-es erőforrásokat az új motorrészlegükön, a Red Bull Powertrainsnél, így technikai partnerként tér vissza az amerikai gyártó két évtized után a száguldó cirkuszba.

A Ford Performance motorsport-divíziójának minapi szezonindító eseményén Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója természetesen nem kerülhette ki az F1-es projekttel kapcsolatos kérdéseket sem, így néhány fejleményt megosztott a nagyérdeművel:

f1-farley-ford-redbull



„Lehetőségem volt rengeteg időt tölteni a csapattal Milton Keynes-ben, valamint Adrian Newey-val is, és szerintem jól haladunk. Bár úgy tűnhet, 2026 még messze van, rengeteget kell még dolgoznunk az erőforráson, de elégedett vagyok a fejlődéssel. Bárcsak mondhatnék többet erről, de azt mondanám, hogy jó úton járunk” – idézi szavait a Motorsport.com portál.

 

Ami a fő motiváció a Ford visszatérése mögött

Farley arról is beszélt, hogy elsődlegesen az motiválta a vállalatot az F1-es szerepvállalásban, hogy kölcsönösen átadják egymásnak a technológiai tudást, amelyet ők például az elektromos utcai autóknál tudnak majd hasznosítani:

„Olyan módon térünk vissza az F1-be, ahogy még nem tettük ezt a múltban. Kiderült, hogy a Formula-1-ben van a legjobb aerodinamika, a legjobb telemetria és a legjobb digitális diagnosztika. És igazából ezekre mind szükségünk van az elektromos autókhoz. Úgyhogy tiszta technológiai transzferről van szó, akárcsak a 70-es években.”

f1-farley-ford-redbull-2

„Ez nem olyan, mint tulajdonolni egy saját csapatot. Azért jövünk, hogy szó szerint technológiákat adjunk át. Mi akkumulátortechnológiát tudunk kínálni számukra, hiszen 2026-ban nagyjából 50 százalékos lesz az elektromos komponens, szükségük lesz nagytöltésű akkumulátorokra. Másfelől mi kaphatunk telemetriát, digitális diagnosztikát és aerót is, amit át tudunk ültetni az elektromos autóinkba, hogy kisebbek legyenek az akkumulátorok.”

 

Cél az F1-ben: a dobogó teteje

Persze az eredmények is fontosak a Ford számára a Formula-1-ben, s az elnök-vezérigazgató rámutatott: a Red Bull révén a lehető legjobb partnerrel álltak össze, így nem is lehet más a céljuk, mint a győzelem.

„A kib*szottul legjobb csapattal van dolgunk. Úgy értem, itt vannak a legjobb versenyzők, itt a legjobb a technikai támogatás. Ott vannak a Ford legjobbjai mindenhonnan a világból, hogy segítsük őket. De a motorral foglalkozó csapat, amit felállítanak Milton Keynes-ben, abszolút első osztályú. Első osztályú csapattal megyünk a dobogó legfelső fokára.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: