A 2022-es szabályváltozások érkezésekor a Ferrari rendelkezett a leggyorsabb autóval, azonban év közben a Red Bull csúnyán állva hagyta őket, s a helyzet azóta csak még rosszabb lett az olaszok szemével nézve.
Helyes stratégia?
Két évvel ezelőtt a Ferrari súlyos és folyamatos stratégiai baklövéseitől volt hangos a közvélemény, s Frederic Vasseur érkezése óta történtek olyan változások, amelyek valóban pozitív hatással voltak a csapat ezen részlegére.
Carlos Sainz a Motorsport-Totalnak beszélt erről: „Nem gondolnám, hogy 2023-ban olyan sok pontot dobtunk volna el stratégiai baklövések miatt. Valóban, volt néhány verseny, ahol elszámoltuk magunkat, de nem ez volt az Achilles-sarkunk.”
„A 22 verseny alatt a Mercedes és a Red Bull is követett el stratégiai hibákat. Ha tőlük sokkal többször nyúltunk volna mellé, akkor valóban lenne még mit csiszolni ezen a területen, de jelenleg messze nem ez a legnagyobb problémánk” – szögezte le a spanyol.
A versenytempó a gond
A Ferrari hét pole-pozíciót is szerzett a 2023-as szezonban, azonban ezek közül mindösszesen egyet tudtak győzelemre váltani, mert versenytempóban idén a Red Bullnak nem sokszor akadt ellenfele.
„Ha az autónk vasárnap nem annyira gyors, és ennek fejében még a gumikat is jobban gyilkolja, mint a riválisoké, akkor az nagyon nehézzé teszi a megfelelő stratégia kitalálását. Kopott gumikon élő prédák vagyunk a pályán, az a lehetőségünk pedig el is úszott, hogy mi mögé vágjunk másoknak. Ez rendkívül apró mozgásteret tesz lehetővé számunkra.”