DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

„Ha másokat követünk, sosem kerülünk eléjük” – Alpine

Érteniük kell a többi csapat fejlesztéseit is – véli az Alpine technikai igazgatója, Matt Harman. Azonban nem a riválisok másolása fogja őket az élre repíteni, hanem az, hogy képesek inspirálódni belőlük.

Kevésbé sikeres évet tudhat maga mögött az Alpine, mint az előző szezonban: míg 2022-ben a konstruktőri negyedik helyet szerezte meg a francia alakulat, addig 2023-ban mindössze a hatodik helyen zárták a csapatok bajnokságát.

Az alakulat technikai igazgatója, Matt Harman szerint fontos, hogy ne csak saját magukra, de a rivális istállókra is fókuszáljanak: a fejlesztésekből inspirációt nyerhetnek. A Red Bull 2023-as koncepciójáról így nyilatkozott a Motorsport.com oldalának:

„Úgy gondoljuk, egészen megértettük, tisztában vagyunk vele, mit csinálnak. Nem tudjuk csak összecsettinteni az ujjunkat, és az egészet egy éjszaka alatt kitalálni, de a saját irányunk is tisztázódott előttünk. A mezőny néhány másik autóját is egészen átlátjuk.”



„Van még néhány elképesztő autó a rajtrácson, érdekes fejlesztésekkel. Erről szól az egész: hogy ezeket megértsük, és azt is, hogy mi hol tartunk” – fogalmazott Harman. „Ha csak követjük a többieket, sosem kerülünk eléjük. Az az alapelvünk, hogy inspirálódnunk kell az ő tudásukból, de a saját utunkat kell járnunk.”

A szabályváltoztatások előtt

Mivel a következő szabályváltoztatásra 2026-ban számíthatunk, így a 2024-es autók nagy valószínűséggel fognak a 2025-ös verziók alapjául szolgálni – ez pedig extra kihívás a márciusban kezdődő szezonban. Az Alpine technikai igazgatója így nyilatkozott a francia alakulat terveiről:

„A legfontosabb dolog, hogy értsük az autókat, amik körülöttünk fognak versenyezni. Ha egy most jól működő koncepcióval állunk elő 2025-ben, az addigra már elavult lesz. Ezért fontos, hogy inspirálódjunk, de ennél távolabbi célokat is ki kell tűznünk.”

Az eddigi problémák kiküszöbölése

„Főként az alváz és a felfüggesztés nehezítette meg a dolgunkat” – nyilatkozta Harman a 2023-as szezonra visszatekintve. „Nem csak a többiekhez viszonyítva – a saját ötleteink kis mértékben korlátoztak minket. Lett volna egy új padlólemezünk a szezon második felében, azonban végül ezt a fejlesztést a 2024-es autóba vittük át.”

A technikai igazgató szerint az A523-as is rendelkezett pozitív tulajdonságokkal, amikre tudnak építkezni: „Úgy vélem, vannak remek dolgok ezen az autón is, próbáljuk ezeket alázattal kezelni. Tudjuk, hogy nem egészen ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk – arra fogunk koncentrálni, hogy miben kell javulnunk, nem pedig azokra a dolgokra, amikről azt hisszük, hogy jók vagyunk bennük.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: