DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Wolff: A W13 a legnagyobb hibáim közé tartozik

A Mercedes csapatfőnöke beismerte, hogy a 2022-es autó tervezési irányának megválasztásával követte el a legnagyobb hibáját az elmúlt években.

A szívóhatás beköszöntével véget ért a Mercedes nyolc éven át tartó egyeduralma a Formula-1-ben, miután a Red Bull és a Ferrari is megelőzte őket a 2022-es szezon végén. Az Ezüst Nyilak egy meglehetősen merész fejlesztési irányt választottak, ugyanis oldaldoboz nélküli autót terveztek.



A W13-as azonban már az első versenyeken kudarcot vallott, Hamiltonnak ugyan összejött egy szerencsés dobogó a szezonnyitón, de többnyire a közepmezőnyben vagy annak elején viaskodtak a Mercedesek. Az év végére aztán szép fokozatosan feljavult a teljesítményük, Brazíliában pedig a sprintet, majd a vasárnapi versenyt is megnyerték.

Tévút

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy a 2022-es autó tervezési irányának meghatározása legkomolyabb hibáinak egyike: „A W13 volt a legnagyobb hibám az elmúlt években” – mondta az osztrák a Bildnek.

„Rossz megközelítésből fogtunk neki a 2022-es autó megtervezésének, amivel tévútra kerültünk. 2023-ban is megtartottuk ezt a koncepciót, azonban erre van magyarázatom. Az év folyamán folyamatosan fejlődtünk, Brazíliában pedig nyertünk is.”

„A szezon azon pontján már minden csapat a 2023-as szezonra készült, s mi úgy gondoltuk, hogy végre jó úton járunk, de sajnos hamar kiderült, hogy nem ez az igazság” – tette hozzá Wolff.

Wolff is sokat tanult

Bár 2014 óta rengeteg sikert élt meg a csapattal és azóta már óriási tapasztalattal rendelkezik az osztrák szakember, mégsem gondolja, hogy tökéletes lenne. „A csapat kritizálása a média előtt egy olyan kényes mutatvány, amit nem mindig sikerült abszolválnom” – ismerte el.

„A legtöbb dolgozó motivált, ha egy magabiztos, kemény főnök áll előtte, de néha átléptem a határt. Nem tudom, talán egy csésze kamilla teával higgadtabban tudnék interjút adni. Azonban ha túl erősen szóltam, hétfőn mindig kiálltam a csapat elé bocsánatot kérni, szerintem ez is fontos része annak, hogy valaki jó vezető lehessen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: