DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Nincs hondás vészterv a Red Bullnál: „Működnie kell a motornak”

Ha a Ford nevével fémjelzett, valójában házon belüli F1-es motorprojekt nem válna be, nem futhat vissza a csapat a Hondához – szögezte le Helmut Marko.

A Red Bull formálisan már a 2022-es szezon óta RBPT-motorokkal fut, amelyek valójában nem csupán a Honda átnevezett erőforrásai, de a japán partner változatlanul technikai segítséget is nyújt a Milton Keynes-i Red Bull-bázisra áttelepült motorrészlegnek. Így lesz ez 2025-ig, azt követően válik csak teljesen önállóvá a Red Bull Powertrains, amely 2026-os szabályoknak megfelelő hajtásláncát maga fogja kifejleszteni – a motorok Fordként futnak, de az amerikai óriás ténylegesen csak a nevét adja.

2026 közelebb van, mint gondolnánk: a Ferrari az olasz sajtó szerint karácsony előtt először beindította a következő generációs erőforrást. Ennek apropóján számolt be arról Helmut Marko, hogyan halad az RBPT saját projektje:

„Habár még mindig elég messze vagyunk attól, hogy versenyben használjuk, minden a terv szerint halad, a teljesítménygörbe pedig megfelelő” – idézi az OE24 Markót.



Ha az RBPT-motor mégis kudarcot vallana, van rá esély, hogy a Red Bull mégis visszatér a Hondához, pontosabban folytatja az együttműködést 2025 után is? – tették fel a kérdést Markónak.

„Nem. Ennek működnie kell” – zárta ki Marko a további kooperációt a japán céggel, amely a szabályváltozás évétől az Aston Martin gyári partnere lesz. „2026-tól saját motorunkkal fogunk versenyezni. Addig is a lehető legjobb teljesítménybeli potenciált várjuk a Hondától, ami eddig működött.”

„A Honda-üzletet én hoztam össze és továbbra is én felügyelem. De már minden olajozottan működik, szóval nem kell hozzájuk járnom. 24 futam elég nekem, az egyik amúgy is Japánban van” – mondta Marko, aki korábban rendszeresen utazott a Honda főhadiszállására Sakurába.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: