A Mercedes nagy utat tett meg 2022 kezdetéhez képest – arról, milyen fejlesztési hibákat követtek el és hogyan tápászkodtak fel többször a padlóról, a Formula Pluszban írtunk bővebben –, de a számok makacsak: két év alatt csupán egy futamgyőzelmet szerzett az azt megelőző nyolc év konstruktőri világbajnok csapata.
A nagy esély a felzárkózásra a 2026-os szezon a kisebb és könnyebb autóra, valamint nagyobb elektromos teljesítményt kapó hajtásláncra vonatkozó új szabályrendszerrel, a Mercedes azonban nem akar még két évet feláldozni, amíg újra versenyképes lesz az első helyért.
„Nem akarok lemondani a felzárkózásról, és azt mondani, várjuk meg 2026-ot, az új autót, új motort. Két fontos évünk lesz addig. Úgy akarok tekinteni rájuk, mint a csapat erejének bizonyítékára, hogy képesek vagyunk visszajönni és a bajnokságért versenyezni. Ez az egyértelmű célunk” – jelentette ki Toto Wolff csapatfőnök az Autosportnak.
Az Aston Martinnak és a McLarennek is sikerült
Ezzel a két csapattal érvel Toto Wolff: a költséglimit, valamint az aerodinamikai tesztelés megkötése korlátozza a mozgásteret, a fejlesztési versenyben a konkurencia sem áll meg, a 2023-as év mégis megmutatta, hogy ebben a közegben is lehet nagyot nyerni a fejlesztési fronton.
„Az esélyeket tekintve nagyon nehéz a dolgunk. De megnézve más csapatok teljesítményét, ami az Aston Martinnak sikerült a tél folyamán, hogy a McLaren egy másodpercet gyorsult a fejlesztéssel, amitől negyed másodpercet várt, azt mutatják, hogy van egy kritikus pont, amit ha eltalálunk, akkor nagy potenciál kerül a felszínre. A legfontosabb összetevő, hogy a versenyzőknek végre legyen egy autójuk, amelyben megbízhatnak – ilyen egyelőre nincs nekik” – mondta Wolff.