Alaposan felértékelődött az F1-es közegben az elmúlt két év során Alexander Albon: a brit–thai pilóta a Red Bulltól való kirúgása után egy évig ülést sem talált magának, a Williamsnél viszont jól érkezett meg George Russell helyére, és azóta „bravúrpilótaként” tartja számon a nagyközönség.
Grove-ban egyértelműen ő a vezér, idén 27 pontot szerzett az FW45-tel, több kiemelkedő hétvégét is teljesített, és rengeteget tett azért, hogy a Williams a hetedik helyet szerezze meg a konstruktőri bajnokságban.
Albon iránt az érdeklődés is megnőtt, 2024-re még szerződése van a legendás istállónál, de 2025-re valószínűleg válogathat majd a lehetőségek közül attól függően, hogy hogyan alakul a mozgalmasnak ígérkező pilótapiac.
Persze a Williams is szeretne rá építeni, és az ő tudását felhasználva fejleszteni az autót – a versenyző ugyanakkor úgy érzi, hogy megérdemelne egy akár győzelemre is esélyes technikát.
„Jó úton járunk. Idén egy kissé végletes autónk volt, voltak bizonyos kanyarok, amelyeket egyszerűen nem kedvelt. Versenyképesek voltunk a kis leszorítóerőt igénylő pályákon, mint Monza, Kanada vagy Las Vegas, ezek feküdtek az autónak, de nyilván voltak rossz futamaink is, és nehéz volt mindig mindent jól összerakni” – mondta Albon a Racingnews365.comnak adott interjújában.
A pilóta beszélt arról is, hogy mit kellene változtatni a Williamsen, hogy milyen irányba kellene terelni a fejlesztéseket ahhoz, hogy kihozzák a maximumot az autóból.
„A tavalyi évhez képest sokkal jobban értjük most az autónkat, például most tudjuk, hogy a hűvösebb időjárás kedvez nekünk, és tudjuk, hogy jövőre arra kell koncentrálnunk, hogy a gumik hűtésén javítsunk. Nyilván értjük, hogy az egyenesekben jó az autón, ami nagy előny, hiszen így nehéz például megelőzni.”
„De elég beállítható-e más pályákra? Mehetünk-e ezzel az autóval úgy Zandvoortba, Brazíliába vagy Monacóba úgy, hogy ott is gyors lehet? Izgalmasnak találom ezt, mert jó eredményt értünk el idén, olyat, amire nem számítottunk, és a legfontosabb cél az volt, hogy felkészüljünk 2024-re. Már a téli tesztektől kezdve 2024-re koncentráltunk, sok első szabadedzést áldoztunk új beállítási ötletekre, és kompromisszumokat kötöttünk a következő szezon érdekében. A lehető legjobb helyzetbe hoztuk magunkat, szóval majd meglátjuk, de nyilván nem lesz minden tökéletes azonnal” – magyarázta.
Jobb autót érdemel
Albon tudja, hogy a Williams milyen projektbe kezdett, azt is, hogy mikorra lehet ebből versenyképes technika – emiatt van benne némi kettős érzés.
„Minden pilótának rövidlátónak kell lenni bizonyos fokig, hiszen a karrierünk halad, a versenyképességünk és a vágyaink nem mindig találkoznak egy csapat hosszabb távú terveivel, de ezt teljességgel meg is kell érteni. Mi sm fogjuk egy év alatt az autót a Red Bull kihívójává formálni, nagyon sokat kell ezért tenni.”
„James Vowles ezt tökéletesen érti, tisztában van a lemaradásunkkal, és hülyeség lenne azt mondania, hogy jövőre már győzelmekért fogunk harcolni, mert ez nem fog megtörténni. Megvan a realitásérzéke, és ez ad nekem is önbizalmat” – magyarázta.
„Ugyanakkor közben úgy érzem, hogy én magam jól vezetek, és úgy érzem, hogy olyan pozícióban vagyok, hogy megérdemelném, hogy dobogókért, és remélhetőleg futamgyőzelmekért harcoljak.”