A szezon közepére Carlos Sainz egy viszonylag magabiztosabb előnyt alakított ki az egyéni pontversenyben csapattársával szemben, sőt a spanyol futamot is nyert Szingapúrban – meggátolva ezzel a Red Bull tökéletes szezonját.
Az év utolsó harmadára azonban Leclerc felülkerekedett Sainzon, megelőzte őt a pontversenyben, és az utolsó öt futamon háromszor is dobogóra állhatott.
Japán volt a fordulópont
A Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur a Racing News 365-nek nyilatkozott a két pilótája formaingadozásáról.
„Japánba vittünk egy kisebb fejlesztést, ami nem is teljesítményközpontú volt, sokkal inkább a pilóták kényelmét szolgálta. Charles-nek nagyon is hasznára vált.”
„El kell fogadnunk, hogy a pilóták is sportemberek. Egyik hétről a másikra változhat a teljesítményük. Lehet, hogy Roger Federer az egyik napon megnyeri Wimbledont, de a következő tornát már elveszíti. A versenyzőknél is ugyanígy megvan ez a formaingadozás.”
„Ez ugyanígy igaz a Mercedesre és a McLarenre is. A németek az előző években ha hibáztak, akkor is megszerezték a pole-t, ma pedig már kiesnek a Q1-ben egy baki miatt. A McLaren Vegasban már a Q1-ben kiesett, Abu Dhabiban pedig a pole-ért voltak harcban. Mindenkire igaz ez a formaingadozás. Jó, talán Max Verstappenre nem.”
„Mindenesetre Charles sokkal jobban érezte magát az autóban a szezon végén. Az utolsó kilenc versenyhétvégén ötször is megszereztük az első rajtkockát, de nekünk kell most szintet lépnünk, hogy az autó mindig akképp reagáljon, ahogyan arra számítani lehetne. Több mint elégedett vagyok az utolsó két versennyel, mivel két teljesen eltérő pályáról beszélünk. Hideg és forróság, derékszögű és gyors kanyarok, mi pedig mindkétszer az élmezőnyben voltunk” – tette hozzá Vasseur.