Igaz, hogy az Aston Martin szezonja nem fejeződött be jó szájízzel, az év kezdetén még konstruktőri második csapat egészen a tabella ötödik pozíciójáig csúszott vissza, de 2023 egészét tekintve mégiscsak kivételesnek kell értékelni az évet, amely nyolc dobogós helyezést eredményezett.
A korábbi Racing Point 2021 óta fut Aston Martin néven: az első két szezon mindössze egyetlen dobogós eredményt hozott a zöld autók számára. Akkoriban Fernando Alonso helyett még Sebastian Vettel volt a csapat húzóembere. A négyszeres világbajnok munkája idén ért be igazán – ismerte el a német érdemeit az Aston Martin teljesítményigazgatója, Tom McCullough.
„Két bajnokságokat nyerő csapattól érkezett hozzánk, és sok apró részletet hozott magával. Emellett fáradhatatlan dolgozó is volt. Gyakran mondjuk, hogy a versenyzők a legjobb szenzorok az autóban, ha fejleszteni kell a szélcsatornában, szimulátorban, CFD-vel” – idézi a Racingnews365 a mérnököt.
„Egy versenyző, akinek a hátsó fele hozzá van nőve az autóhoz, el tudja mondani, melyik kanyarokban küszködünk jobban, mint a többiben. Ennek köszönhetően bele tudjuk ásni magunkat az adatokba. Neki nem adhattunk elég jó autót a két év során, amíg itt volt, de a második év végére már előre haladtunk. Sajnáltam őt, hogy az előnyöket már nem élvezhette ki az idei autóval” – beszélt arról McCullough, hogy a fejlődési szakasz, amely 2023 elején vált látványossá, az előző szezon végén kezdődött.
Barrichello ugyanígy járt 2012-ben
McCullough felelevenített egy hasonló helyzetet: a fő eredményeit Ferrarival elérő Rubens Barrichello utolsó két szezonját a Williamsnél teljesítette. A 2011 végén visszavonuló brazil nem állt dobogóra a csapattal, amely következő évben futamot is nyert.
„Az évek során meg szokott történni az ilyen, én is részese voltam a Williamsnél, ahol Rubens Barrichello volt a versenyzőnk. A 2010-es és 2011-es szezonokban rengeteget dolgozott, megmondta, min kell javítanunk az autó számos területén. A 2012-es autó, amelyet sajnos végül már nem vezetett, az ő rengeteg kemény munkájának volt az eredménye” – mondta McCullough, aki akkoriban versenymérnök volt a Williamsnél.