Sajtóértesülések szerint megszületett a döntés azt illetően, hogy hol rendeznek sprinteket 2024-ben: ha minden igaz, a Red Bull Ring, Austin, Interlagos és Katar is marad sprinthelyszín, mint 2023-ban, azonban melléjük újonnan csatlakozna a naptárba négy év kényszerkihagyás után visszatérő Sanghaj, valamint Miami is, a két kieső helyszín így Baku és Spa lenne – és ezt azt is jelenti, hogy a sprintek felét az év utolsó negyedében tarthatják meg.
És ez nem minden, hiszen zajlik az ötletelés a sprinthétvégék átalakítását illetően. A tervek szerint az egyetlen szabadedzést követné péntek délután a sprintszétlövés, amely a sprint rajtsorrendjéről határozna. Majd maga a sprintfutam indítaná a szombati programot az F1-eseknek, míg a vasárnapi nagydíjra kvalifikáló időmérőt a szokott szombat délutáni időpontban rendeznék – és a sprint, illetve a kvalifikáció között az autó kikerülnének a parc fermé hatálya alól.
Ráadásul a német Auto Motor und Sport szerint újra felmerült az is, hogy fordított rajtráccsal dobnák fel a sprinteket, ahogy azt az utánpótlásszériákban gyakran látjuk. Az elképzelés szerint az első tíz helyezett fordulna, ám mivel ez esetben az SQ3-ban mindenki szándékosan lassan menne, felmerült ötletként, hogy osszanak pontokat a sprintszétlövésen is – akár ugyanannyit, mint magáért a sprintért –, hogy legyen motivációja a versenyzőknek így is gyorsan menni az időmérőn.
Ezzel szembeni ellenérv viszont, hogy ez esetben csaknem ugyanannyi pont járhatna a sprintkvalifikációért és a sprintfutamért összeadva, mint magáért a vasárnapi nagydíjért, ami nyilvánvalóan az utóbbi értékét csökkentené a szóban forgó hétvégéken – márpedig az F1 hangsúlyozottan azt akarja megtartani fő látványosságnak a sprintek terjedése ellenére. Minderről végleges döntés januárban várható.
A témát alaposan kibeszéltük Pitwall című műsorunkban: nézzétek meg a vonatkozó részt vagy az egész adást a YouTube-csatornánkon!