DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Wolff: Egyszer stresszeltem életemben az F1-ben, de nem ma

Russellt mai teljesítménye, Leclerc-t sportszerűsége miatt méltatta a Mercedes csapatfőnöke – győzelemként emlegeti, hogy az istálló megszerezte a konstruktőri második helyet.

Bajnoki szempontból az Abu Dhabi Nagydíj nagy kérdése volt, hogy a Mercedes vagy a Ferrari szerzi a konstruktőri pontverseny második pozícióját: a brackley-i gárda előnye négy pontra csökkent a hétvége előtt.

A nagydíj során többször is változott a várható bajnoki végeredmény, az utolsó fordulatot Sergio Perez öt másodperces időbüntetése adta: hiába zárt a mexikói a pályán a második pozícióban, a végeredményben hátrasorolták a harmadik George Russell mögé, így a pontok a Mercedesnek kedveztek, mindössze három egység különbséggel a csapat biztosította a második helyet.

„Remek csatát vívtunk a második helyért. George kivételesen versenyzett, de úgy vélem, a végén Charles is sportszerű volt, nem próbált lassítani bennünket. Két remek csapat, két nagyszerű barát küzdött a végéig” – nyilatkozta Abu Dhabiban a riportereknek Wolff. A Ferrari versenyzőjének is járt az elismerés: bár Leclerc taktikusan elengedte Perezt, abban bízva, hogy a mexikói kiépíti az öt másodperces előnyt, odáig nem ment el, hogy Russellt feltartva növelje a különbséget.



„Nem stresszeltem. Egyszer stresszeltem életemben az F1-ben, itt két évvel ezelőtt” – beszélt arról Wolff, hogy a mai izgalmak nem hasonlíthatók a 2021-ben történtekhez. A tét amúgy sem az első hely volt.

„A második helyért harcoltunk. Bizonyos tekintetben szuper és pozitív a csapat számára, jutalom az alkalmazottaknak, de az is eszünkbe jut, hogy ez a második hely, mi pedig versenyzők vagyunk. Ma úgy érezzük, mintha nyertünk volna, de egy versenyző ennél többet akar. Ma mindenesetre győztünk.”

Wolff reméli, hogy kifullad a Red Bull a fejlesztési versenyben

„Kivételes szezonjuk volt, számos rekordot megdöntöttek, ami bizonyítéka, hogy egy nagyszerű versenyzője és kiváló mérnöki csapata van a Red Bullnak. Ez pazar” – beszélt elismerően a Red Bullról is. A következő év kapcsán azért reméli, már más lesz a helyzet:

„Legyünk őszinték, előnyben vannak, mert az új szabályrendszerben jól kezdtek, ezt az előnyt behozni pedig óriási vállalkozás… De reméljük, kifullad a fejlesztésük és akkor utol tudjuk érni őket. Az idei autónknak alapvető problémai voltak, nem volt stabil, a versenyzők nem bíztak benne. Ha ezt sikerül rendbe hoznunk, akkor előreléphetünk, ahogy más csapatoknak sikerült” – beszélt arról, ahhoz, hogy a Red Bullt fenyegessék, a sokszor elátkozott W14 hibáit kell kiküszöbölniük.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: