Az Abu Dhabi Nagydíj pénteki napján, a helyszínen ülésezett az F1 Bizottság, a (Stefano Domenicali F1-vezér és Nikolas Tombazis FIA együléses versenyzésért felelős igazgatója által vezetett) megbeszélés tárgya pedig főleg a 2024-es sprintfutamok formátuma volt.
A Bizottság támogatásáról biztosította a sportágat azzal az ötlettel kapcsolatban, hogy a hétvégék lebonyolítása racionálisabb legyen, és a sprintek aktivitását válasszák külön a nagydíjhoz kötődő aktivitásoktól. Hogy mely futamokon lesznek majd sprinten 2024-ben, az a következő hetekben lesz publikus, de még dolgoznak a részleteken, a pontos parc fermé-időkön, egyéb menetrendeken az ilyen hétvégék kapcsán, és a végső javaslat ez ügyben majd a Bizottság első 2024-es ülésén kerül napirendre.
Mi lesz az esővel?
Az esős futamok és a vízpermet ügye is felmerült a megbeszélésen, és az hangzott el, hogy 2024 tavaszán tartanak majd egy újabb tesztet egy olyan sárvédővel, amely már teljesen elfedi a kerekeket, majd ezt követően születik döntés azt illetően, hogy merre haladhat tovább a fejlesztés.
Maradnak a gumimelegítők
Bár korábban felmerült, hogy el kellene hagyni a gumimelegítőket, most úgy döntöttek, hogy megtartják ezeket, és 2024 júliusában hoznak majd döntést a későbbiekről.
2026-os fejlesztések, hűtés
Megvan az egyetértés abban, hogy a katari hőséghez hasonló extrém helyzetekben extra hűtésre van szükség a versenyzők számára, ehhez módosítják a technikai szabályzatot. Illetve abban is megvan az egyetértés, hogy a 2026-os autót nem fejleszthetik a csapatok a 2025-ös szezon megkezdése előtt.