DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Nem tudjuk, hogy mit tegyünk” – szokatlan probléma határozhatja meg az F1-es Las Vegas-i Nagydíjat

George Russell szerint olyan jelenség lépett fel, ami alapjaiban határozhatja meg a futam alakulását. Szerinte mindegy is, hogy ki honnan rajtol.

A harmadik rajtkockát szerezte meg az F1-e Las Vegas-i Nagydíjra George Russell, aki azonban úgy fogalmazott, hogy a top tízben mindegy, hogy honnan rajtol – úgyis a gumimenedzselés lesz majd a lényeg, mert nagyon sok volt ezzel a probléma a szabadedzések során.

„Örülünk az eredménynek, és bár nem számítottunk arra, hogy ilyen versenyképesek leszünk, magabiztos vagyok ezen a pályán” – kezdte az értékelést Russell.

„De őszintén szólva bármilyen furcsán is hangzik, nem érdekelt túlságosan, hogy a top tízen belül hol végzek ma, mert a szezon során a legnagyobb ismeretlen a holnapi nap lesz: jelentős mértékű gumiszemcsésedést láttunk mindenkinél.”

F_NFOeEWwAA2O3R



„Ha a szemcsésedési küszöb alatt tudunk maradni, akkor egy kiállással kényelmesen teljesíthető a futam, de ahogy elkezdődik a szemcsésedés, kereket kell cserélni és nem hiszem, hogy 12 körnél többet meg tudtunk tenni szemcsésedés nélkül. Ez nagy kihívás lesz majd” – magyarázta a brit.

„Van fogalmunk arról, hogy mely kanyarokban kell majd figyelni erre és menedzselni a gumikat, de az egyik etapban az elsők kezdtek el szemcsésedni, a következőnek már a hátsók, és az egész pengeélen táncol. Ráadásul ahogy gumizódik a pálya, lehet, hogy csak az első etapban lesz szemcsésedés, a második-harmadikban nem, ugyanis valószínűleg legalább három másodperccel gyorsabb lesz egy kör a futam végén, annyit javul majd a pálya. Nincs betétsorozat most, nincs semmi, az első öt körben katasztrófa lesz majd a pálya” – mondta Russell, aki még egyszer kitért a szemcsésedésre:

„Szerintem idén ezen kívül csak a katari sprinten tapasztaltam ilyet, amikor a lágy gumikon voltam. Mindenki, aki a lágyakon rajtolt, tapasztalta ezt, és csak azon múlt, hogy alacsony volt az aszfalt hőmérséklete, emiatt elkezdtünk csúszkálni. Vegasban most nyilván a hűvös jelent problémát, és itt vannak ezek a hosszú egyenesek, szóval tényleg alacsonyak a hőmérsékletek, aztán fékezünk egy keményet az egyenes végén, sokat kérünk a gumitól, és már el is kezd szemcsésedni. Jelenleg nem is tudom, hogy mit kellene tenni ezzel, és szerintem senki nem tudja.”

Ami viszont az erőviszonyokat illeti, pontosan tudja, hogy mit vár:

„A Ferrari látszólag a saját ligájában játszik. Nem szemcsésedtek az abroncsaik és szupergyorsak voltak megtankolva is.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: