Továbbra sem érti Michael Andretti, hogy miért ilyen szilárd az ellenállás az amerikai istálló érkezésével kapcsolatban a jelenlegi F1-es csapatok, valamint a sportág vezetése részéről.
Az FIA már megadta az engedélyt, és ahogy azt pénteken Austinban megtudhattuk, a projekt igenis működik, a Toyota kölni szélcsatornájában már egy mostani, 2023-as szabályok szerint épített autó modelljével dolgoznak azon, hogy akár 2025-ben, vagyis még a jelenlegi szabályrendszerben beszállhassanak a száguldó cirkuszba.
Erről bővebben írtunk ebben a cikkünkben, és a helyszínen lévő kollégánk, Mészáros Sándor is beszélt róla a pénteki nap után tett videós bejelentkezésében – tekintsétek ezt meg a YouTube-csatornánkon!
„Számomra ez egyfajta rejtély, hogy miért viselkednek így. Azt mondják, hogy mi több szeletre vágjuk a pitéjüket, de szerintem a lényeg éppen az, hogy többet hozunk, mint amennyit elviszünk” – magyarázta Andretti a Sky Sportsnak.
„Tényleg azt gondoljuk, hogy ha a szurkolói bázist és minden egyebet beleszámítunk, akkor többet adunk hozzá az F1-hez, és nem veszünk el belőle. Sok olyan szponzor van még, akiket behozhatunk. Ha segítünk népszerűsíteni a sportágat az Államokban a mostanihoz képest, akkor sok olyan vállalat van, amely nem szállt még be az F1-be, de már megkeresett minket, hogy beszéljünk, ha elfogadták jelentkezésünket” – magyarázta.
Az F1 igazából az FIA-közlemény megjelenése óta semmilyen válaszreakciót nem adott arra, hogy már csak a sportág vezetésén múlik az, hogy jöhet-e az Andretti vagy sem – ellenben több csapat is nyíltan kommunikálta azt, hogy nincs szükség külső betolakodóra az ő szemszögükből.
Érdekes, hogy amikor viszont Austinban a pénteki csapatfőnöki sajtótájékoztatón Toto Wolff, Zak Brown, Mike Krack és Günther Steiner megkapta a kérdést azzal kapcsolatban, hogy van-e bármilyen gondjuk az Andrettivel, vagy hogy miért ellenzik ennyire, akkor mindannyian hárították a felelősséget: úgy fogalmaztak, hogy ez a FOM dolga, nem az övék.