DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 17. péntek
F1

Megtagadta Perez kérését a Red Bull

Sergio Perez a szezon korábbi részében arra kérte a csapatot, hadd használja az év eleji RB19-est, azonban az energiaitalosok elutasították a kérését.

Szinte hihetetlen pletyka kezdett terjedni csütörtökön délután a Formula-1 világában, amiről mi is beszámoltunk.

Érdemes az elején kezdeni, dióhéjban a pletykával. Csütörtökön egy Reddit-felhasználó posztolta, hogy autós eseményen összetalálkozott a Perezt és számos más versenyzőt támogató, menedzselő Escuderia Telmex egyik korábbi magas rangú munkatársával, akitől azt hallotta, hogy a Red Bull Suzukában közölte a pilótával, hogy nem tartják meg 2024-re.



A rejtélyes posztoló szerint Perez menedzsmentje hamar rájött, hogy nem tudnak helyet találni a versenyző számára, ezért a közelgő hazai nagydíján, Mexikóvárosban inkább bejelenti a visszavonulását. Azóta mi magunk is utánajártunk, hogy mégis mennyi valóságtartalma lehet ennek a sokkoló pletykának.

Miamiban kezdődtek a gondok

Ezúttal a német Auto Motor und Sport szellőztetett meg egy újabb fejleményt Sergio Perez és csapata viszonyát illetően. A mexikói nagyon is jól kezdte a szezont, hiszen az első négy versenyből kettőt is megnyert, emellett pedig a bakui sprintet is behúzta a mexikói, aki néhány pillanatig még vezette is a világbajnoki pontversenyt.

A gondok aztán Miamiban kezdődtek a mexikói számára, aki a pole-ból rajtolva sem tudta megnyerni a futamot, mert a kilencedik helyről induló csapattársa simán legyőzte őt, onnantól pedig nem volt megállás, megindult a lejtőn Perez teljesítménye és ezzel együtt önbizalma is.

A Red Bull nemet mondott

Az AmuS értesülései szerint arra kérte csapatát a szezon egy meg nem nevezett pontján Perez, hogy hadd vezesse a Spanyol Nagydíj előtt használt verzióját az autónak, azonban a vezetőség elutasította a mexikói ezen kérését, mondván Verstappen sorra nyeri a futamokat a továbbfejlesztett autóval, így a probléma nem az autóval van…

Emellett az sem utolsó szempont, hogy az istálló számára komoly pluszköltséggel járna két ennyire eltérő specifikációjú autót fenntartani, így hallani sem akartak igazából Perez ötletéről.

Perez a Miamiban átélt fiaskó után zsinórban öt alkalommal maradt le a Q3-ról, azóta egy futamgyőzelmet sem ünnepelhetett, legutóbb az Olasz Nagydíjon állhatott fel a pódiumra, míg Katarban a sprinthétvégén összesen egyetlen pontot tudott szerezni.

Kétségtelen, hogy a hatszoros futamgyőztesnek nehéz szezonja van, de abban biztos lehet, hogy a következő szezon kezdetére össze kell kapnia magát, mert ha van csapat, amelyik előszeretettel váli meg gyengén teljesítő pilótáitól, akkor az pont a Red Bull.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: