DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 22. szerda
F1

Több alkatrészt vesz, de nem lesz Red Bull-klón az AlphaTauri

A faenzai istálló F1-es technikai igazgatója szerint nem lesz olyan drasztikus változás az anyacsapattal való szorosabb kapcsolat, mint sokan hiszik.

Harmatos szezont teljesít 2023-ban a Formula-1-ben az AlphaTauri: jelenleg az utolsó helyen tanyáznak a konstruktőri világbajnoki tabellán, a legjobb eredményük a Liam Lawson által szerzett kilencedik hely Szingapúrból, így jó úton haladnak afelé, hogy fennállásuk legrosszabb idényét produkálják, amióta a Red Bull a tulajdonába vette az egykori Minardit.

Az elmúlt szűk két évad sikertelensége után a Red Bull jelezte is, hogy szorosabbra fűzik a szálakat a faenzai székhelyű gárdával – amely amúgy is komoly identitás-átalakulás előtt áll, hiszen 2024-ben új néven szerepelnek majd az F1-ben (egyelőre még nem árulták el, mi lesz az új névadó, a Formula.hu korábbi értesülései a Hugo Boss érkezéséről szóltak).

f1-alphatauri-suzuka-2



A szorosabb kapcsolat azt takarja, hogy a jelenleginél is több alkatrészt terveznek majd megszerezni az anyacsapattól, a Red Bull Racingtől. Emiatt sokan arról beszélnek, hogy az idén domináló RB19-es klónját láthatjuk majd a kiscsapatnál 2024-ben, az AlphaTauri technikai igazgatója, Jody Egginton szerint azonban semmi rendkívüli nincs abban, hogy kicsit több elemet kapnak majd a Red Bulltól, hiszen ez évről évre változott:

„Amióta elkezdtük ezt a szinergiát 2019-ben, az étlapról kiválasztott alkatrészek mindig mások, és a következő évre szintén kicsit eltérőek lesznek. Az idei évhez képest kicsit talán többet veszünk át, néhány előző esztendőhöz képest talán nagyjából ugyanannyit” – idézi a szakember szavait a RaceFans.net szaklap.

Egginton hangsúlyozta: a partnercsapatoknak rajta kell tartaniuk a szemüket a költségsapkán is, így értelemszerűen az is befolyásolja, mennyi alkatrészt vehetnek majd a Red Bulltól.

f1-alphatauri-suzuka

„Néhány alkalommal olvastam, hogyan kommunikálják ezt a sajtóban, de a lényeg, hogy háromféle szabályzat van: sportszakmai, technikai és pénzügyi. A Red Bull-központ azt mondja, maximalizáljuk, amit tudunk. Az utóbbi időben különböző okok miatt ez nagyobb nyilvánosságot kapott, és készen vagyunk megnézni és feltérképezni minden területet. De lesz néhány dolog, amit nem vehetünk át” – tette hozzá.

A technikai igazgató szerint egyébként is csak azért kaptak fel mindezt témaként, mert most épp sikertelenebb időszakát éli az AlphaTauri: „Most egy kicsit jobban felkapták: kevésbé vagyunk versenyképesek, ezért azt mondják az emberek, hogy ’nem vagytok elég gyorsak, mit csináltok?’. 2020-ban és 2021-ben, amikor versenyképes volt az autó, nem igazán beszéltek erről. Átvettünk néhány Red Bull-alkatrészt, és ennyi.”

Egginton arról is beszélt, hogy arról még nincs döntés, hogy jövőre előző évi vagy aktuális specifikációjú alkatrészeket kapnak majd a Red Bulltól, de korábban az is gyakran előfordult, hogy két évvel korábbi elemekkel dolgoztak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: