DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Sokkal szorosabb 2024-et vár a Red Bull

Christian Horner vallja: ha változatlanok a szabályok az F1-ben, a csapatok és az autók közeledni kezdenek egymáshoz. Márpedig jövőre ez lesz a helyzet.

Az egyetlen szingapúri megbicsaklást leszámítva letarolja eddig a 2023-as Formula-1-es szezont a Red Bull: tizenhat versenyből tizenötöt az energiaitalosok nyertek meg. A konstruktőri világbajnoki címet már be is biztosították a múlt vasárnapi Japán Nagydíjon, és jó esély van rá, hogy Max Verstappen is eldönti matematikailag is a címvédés kérdését a jövő hétvégén Katarban – sőt, akár már a szombati sprinten is megteheti ezt.

f1-horner-redbull_4



Christian Horner ugyanakkor arra számít, hogy az idén mögöttük változatos és kiélezett csatát vívó üldözők – feltűnt már második erőként a futamokon az Aston Martin, a Mercedes, a Ferrari és a McLaren is – jövőre sokkal közelebb érhetnek a Red Bullhoz, köszönhetően a jórészt változatlan technikai előírásoknak:

„Minden héten változik a sorrend. Az egyik héten a Ferrari a legjobb, a következőn a Mercedes, aztán feltűnt a McLaren is, év elején pedig az Aston Martin volt ott. Szóval minden egyes héten mást látunk magunk mögött, ha hátranézünk a vállunk fölött, és ez persze bizonyos tekintetben segített is nekünk, de őrülten szoros a harc” – nyilatkozta nemrég az ESPN-nek a bikák F1-es csapatfőnöke, aki így folytatta:

„És azzal, hogy stabilak a szabályok, mindig lesz közeledés. Ha szoros versenyzést szeretnél, csak hagyd változatlanul a szabályokat, s azt fogod látni, hogy a csapatok és az autók is közelebb kerülnek egymáshoz. Úgyhogy teljes mértékben arra számítok, hogy a következő szezon más tészta lesz, mint az idei.”

f1-verstappen-mclaren-suzuka

Egyre többen fogják másolni az F1-es Red Bullt?

Horner arra is rámutatott, hogy szerinte a jövőben még inkább tendenciává válik, hogy az ellenfelek lemásolják a legsikeresebb konstrukció, azaz az RB19-es műszaki részleteit – a csapatfőnök már idén is látja ennek nyomait az autókon:

„Látható, ahogy terjed az autónk DNS-e a mezőnyben. És természetesen lesz további közeledés. Nem nézhetünk rá egy olyan autóra, mint amivel mi előálltunk, és gondolhatjuk azt, hogy majd mindenki más utat fog követni.”

„Nézzük meg a McLaren felfüggesztésének elrendezését vagy más részeket más autókon, láthatók az RB18-as és 19-es hatásai. És csak azt tudom elképzelni, hogy még hasonlóbbak lesznek 2024-ben” – vélekedett Horner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: