Továbbra sem áll le a 2023-as F1-es autó fejlesztésével a Ferrari, bár a csapat nagyobb lépéseket már nem tervez erre a szezonra.
Az istálló vezetősége nemrég kijelentette, hogy 2024-re teljesen új autót épít, ami másképp fog működni, mint a tavalyi és az idei, új koncepciót hoznak, új irányba indulnak el – erre mondta azt Charles Leclerc, hogy ez remek hír, már alig várja, hogy a jelenlegi technikától megszabaduljon.
Ennek ellenére nem engedik el 2023-at és a mostani autót: bár valószínűleg kevés megoldást tudnak majd hasznosítani az új fegyveren jövőre, de egyrészt információszerzés és tesztelés, másrészt pedig morális szempontból nem mindegy, hogy hogyan zárják ezt az évet.
„Szerintem kisebb fejlesztéseink továbbra is lesznek, bár nem gondolom, hogy bármi nagy dolog történne már. Majd meglátjuk, de ez a döntés szerintem már abszolút megszületett” – mondta Jock Clear, a Ferrari vezető teljesítménymérnöke.
Fontos a Ferrari lendülete 2024 előtt
Clear azt is elárulta, hogy miért lényeges, hogy ne vegyenek vissza teljesen és fordítsák minden energiájukat kizárólag a 2024-es F1-es szezonra.
„Nagyon fontos, hogy a következő évet magabiztosan, önbizalommal telve kezdjük meg. Ez pedig mindig azt jelenti, hogy az aktuális idényt erősen, jó formában kell lezárni. Ha lesznek dolgok, amiket magunkkal viszünk 2024-re, azokat logikusan be kell tennünk az autóba, hogy tesztelhessük őket a pályán már jövő február előtt, és meglegyen az önbizalom.”
A Ferrari ugyanezt az elvet követte még az előző érában, 2021-ben is, amikor ugyan sok értelme nem volt a régi generációs autót fejleszteni, de mégis nagy lépéseket tett előre folyamatosan, és a teljesen új autókkal, 2022 elején abszolút versenyképes is volt.
Ez a lendület tört meg az előző év második felében annyira, hogy 2023-ban óriási problémákkal kell megküzdeni Maranellóban – az évközi fejlesztések, frissítések, a karosszéria átszabása ellenére az autó alapvető viselkedése ugyanolyan kiszámíthatatlan maradt, ugyanúgy megeszi a gumikat versenytávon, és ugyanúgy esélytelen vele Leclerc és Carlos Sainz a Red Bullok ellen.
A kiugró monzai eredménynek köszönhetően az Aston Martint sikerült megelőzni a pontversenyben, de a Mercedes még mindig 45 ponttal előzi a Scuderiát, az egyéni tabellán pedig csak az ötödik-hatodik helyet foglalja el a két pilóta úgy, hogy inkább maguk mögé, George Russellre kell figyelniük, mintsem előre.
Az idei szezonból még nyolc verseny van hátra, de az autó jelenlegi karakterisztikájának leginkább fekvő pályán már túl vannak – a következő versenyek nem feltétlenül kedveznek az SF-23-nak, így a „zárjuk erősen az évet” célkitűzést nem lesz könnyű elérni, főleg hogy nagyon szoros lett a mezőny, a Mercedes, az Aston Martin és a McLaren is dobogós eredményeket szeretne elérni.