Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője reagált azzal néhány héttel ezelőtt a Red Bull szabályváltoztatást sürgető kéréseire, hogy biztos nem áll jól Milton Keynes a 2026-os motorfejlesztéssel, ezért igyekszik átalakítani az azt érintő szabályokat.
Mohammed ben Sulayem FIA-elnök kimondta, hogy ezek a szabályok már véglegesek, a gyártók megegyeztek, ezekkel a szabályokkal sikerült behozni a Hondát, az Audit, és pont a Red Bull partnereként a Fordot is.
Most dr. Helmut Marko reagált arra a felvetésre, hogy mennyire állnak rosszul:
„Nem hiszem, hogy technikailag hátrányban vagyunk. Hoztunk embereket a Ferraritól, a Mercedestől, a Renault-tól és a Cosworthtől, ebben a szektorban a Ford a partnerünk, abszolút csúcskategóriás embereink vannak a belsőégésű motorok területén, és két ragyogó elménk az elektronikai oldalon” – mondta a Red Bull tanácsadója a Motorsport Totalnak.
„Augusztusban egy teljes belsőégésű motor MGU-K-val és akkumulátorral működésben van. Mérföldekkel megelőzzük az Audit, mérföldekkel megelőzzük a Ferrarit, és a Mercedes is hasonló” – tette hozzá Marko.
Azt azért ő is elmondta, hogy könnyebb és kisebb autókra van szükség biztonsági és energiafelhasználási szempontok szerint is, de ezen a téren a szereplők egyetértenek, az FIA is ezt szorgalmazza.