DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 27. szombat
F1

Nem a nagyobb leszorítóerő a Mercedes célja

Toto Wolff szerint most a pilótáiknak akarnak kedvezni egy könnyebben, kiszámíthatóbban vezethető autóval, nem a teljesítmény a lényeges.

Nem történt meg az igazi áttörés a Mercedesnél az új koncepció bevezetésével sem, annyit értek el a csillagosok, hogy ezzel a tabella második helyét sikerült átvenni, de a Red Bullhoz és a győzelmekhez nem kerültek közelebb.

Toto Wolff csapatvezető szerint viszont a W14-es legutóbbi fejlesztései nem is a minél nagyobb leszorítóerő megtalálásáról, hanem a minél könnyebben, kiszámíthatóbban vezető autóról szóltak, mert jelenleg ez a fontosabb megoldandó feladat.

f1-mercedes



„A mostani fejlesztéseink főbb lényege az, hogy a pilóták számára megbízhatóbbá váljon az autó. Nem a maximális leszorítóerőről van szó, egyszerűen csak arról, hogy a versenyzőink biztosak lehessenek abban, hogy az autó stabil marad, amikor befordítják a kanyarba, ami jelenleg nincs így” – idézte Wolff szavait a Racingnews365.com.

A Mercedes idei autójával az év elején inkább Lewis Hamilton szenvedett, főleg a hátulja indult el alatta többször is kanyarbejáratokon, az újabb verzióval pedig George Russell küszködik jobban: ahogy arról már beszélt is, a beállítási irány egyszerűen nem kedvez neki.

„A spái hétvége szentesítette, hogy amilyen irányba elindultunk a beállítások terén az utóbbi futamokon, az nem a megfelelő. A szezon elején még az időmérő volt az erősségem, rendkívül magabiztosnak éreztem magam, de mostanában már nincs meg a tempóm. Egyértelműen megvan a trend azzal az iránnyal, amit a fejlesztési csomag érkezése óta vettünk. Nem feltétlenül a fejlesztés miatt, egyszerűen a trend miatt. Megvoltak az indokaink arra, hogy miért menjünk erre, de furcsa egybeesés, hogy ez az irány nem fekszik nekem” – mondta Russell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: