Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke beszélt arról a Belga Nagydíjat követően, hogy a nyári szünet utánra még hoznak egy fejlesztési csomagot az idei autójukra.
Mint mondta, koncepciós továbbfejlesztésről van szó, bizonyos dolgokat, problémákat ki kell simítaniuk, az autó alját, a padlólemezt fogja érinteni, néhány napon belül le kell tisztázniuk, és a szünetet követő valamelyik futamon be is fogják majd mutatni.
„Szerintem azt nagyjából értjük, ami a legutóbbi, jelentős eredményeket hozó fejlesztési csomagunkkal történt, de amin most dolgozunk, azok nem milliméterek, hanem egy koncepciós fejlesztés. Az ilyen aerodinamikai újításoknál pedig mindig van egy bizonytalanság, mert csak a pályán derül ki, hogy mi a valóság még akkor is, ha nagyon jól szimulálja a működést a szélcsatorna, vagy a CFD” – idézi Stella szavait az Autosport.
Ezzel a csomaggal (amiben lesz egy újabb hátsó szárny is Monzára, mert Stella szerint oda nem mehetnek ilyen légellenállással, mint amilyennel Spában szenvedtek) azonban lezárják 2023-at, és ráfordulnak 2024-re: hamarosan kiköltöznek a Toyota szélcsatornájából, és beköltöznek saját új wokingi létesítményükbe.
„Amint a Toyota szélcsatornájából kiköltözünk, befejezzük a munkát a 2023-as autón. Azt már nem visszük be az új szélcsatornába. Persze sok részlet, amin az idei autóval dolgozunk, releváns a 2024-esre is, de az idei modelljét már nem visszük be az új szélcsatornába. Ott már csak az új autó modelljével dolgozunk majd” – árulta el Stella.