A szezon egyik legerősebb versenyhétvégéjével zárta az első félidőt a Ferrari: a bakui kettős rajtelsőség és dobogó, valamint a spielbergi második helyezés után Charles Leclerc Spa-Francorchamps-ban ismét az első rajtkockából indult vasárnap, majd a harmadik helyen végzett. Biztató eredmény a második félévre nézve – de hogyan összegzi a monacói az elmúlt öt hónapot?
„Nem alakult jól. Az első verseny előtt a célunk az volt, hogy egy fokkal jobbak legyünk a tavalyi évhez képest – azaz megnyerjük a világbajnokságot. Ha a szezon első részét nézzük, akkor nagyon messze vagyunk az előzetes elvárásoktól” – szögezte le Leclerc a vasárnapi FIA-sajtótájékoztatón, melyen jelen volt a Formula.hu tudósítója.
„Másrészről viszont amint ezt megértettük, új célt állítottunk be, a csapat pedig hihetetlenül reagált. Fejlesztéseket hoztak, néha másfél hónappal korábban, ami rengeteg erőfeszítést kívánt mindenkitől Maranellóban. Ahogy láttuk, ez segített minket remek eredményekhez” – beszélt arról, hogy a szezonközi fejlesztés tekintetében kivételes munkát végzett a Ferrari, ennek köszönhetően jutottak el oda, ahol most tartanak.
Fordított eredményt vártak a Hungaroringen és Spában
A Ferrari szezonját végigkísérő minta az autó kiszámíthatatlansága és kiismerhetetlensége – számos futam után hallhattuk, a csapatnak nincs magyarázata arra, miért változott az SF-23 viselkedése az egyes etapokon vagy akár körről körre drasztikusan. A helyzet javult, de még mindig vannak kérdőjelek: erre példa az elmúlt két hétvége előtti várakozás és a tényleges teljesítmény.
„Még mindig meg kell értenünk bizonyos dolgokat, mert az utolsó két futamon visszaesés történt. Pedig Budapesten arra számítottunk, hogy sokkal versenyképesebbek leszünk, mint egy ilyen pályán, és pont fordítva történt. Ezzel foglalkozni kell, mivel talán nem optimalizáltuk a csomagot a budapestihez hasonló versenyeken, és talán valami meglepően jót találtunk itt. De végeredményben pozitív hangulatban fejezzük be a szezon első felét, a nyári szünetet pedig arra használjuk – mármint amikor újra szabad lesz a munka –, hogy elemezzük ezt az utolsó két futamot, és maximalizáljuk a csomagot a szezon második felének összes futamára” – bizakodott Leclerc, hogy a folytatásban a spáihoz hasonló teljesítmény lesz a mérvadó.
Javult a Ferrari gumikopása
A csapat Achillesz-sarka volt korábban az abroncsok életben tartása, így ígéretes időmérők után is hátraestek egyes futamokon. Ezen a fronton biztatónak tűnnek az utóbbi jelek.
„Korai kijelentést tenni, de két-három verseny óta jobban menedzseljük az abroncsainkat” – mondta Leclerc. „A mai napon szerintem nem ez volt az oka, hogy ennyivel a Red Bullok mögött végeztünk, egyszerűen gyorsabbak voltak. Ha hátrafelé nézünk, a Mercedesre, akkor kontrolláltam a tempót és a gumikat. De még rajta kell tartanunk a szemünket, mivel néha, főleg különleges körülmények között, kikerülünk az abroncsok megfelelő ablakából és olyankor sokat küszködünk.”
A világbajnokságban is fontosnak bizonyultak a Spában főleg Leclerc által gyűjtött pontok. A monacói felkapaszkodott az egyéni verseny hetedik helyéről az ötödikre, idén először férkőzött csapattársa, a vasárnap szezonban először kieső Carlos Sainz elé. A konstruktőrök között a Ferrari pedig öt pontra megközelítette az Aston Martint és a harmadik helyet.