Sétagalopp üzemmódban nyerte meg a 38. Magyar Nagydíjat Max Verstappen: ugyan „csak” a második helyről rajtolt a világbajnok, de már az első kanyarban az élen fordult el, miután kifékezte a pole-t megszerző Lewis Hamiltont, ezt követően pedig állva hagyta a teljes mezőnyt.
Senki nem tudta megközelíteni a hollandot ezen a délutánon, a futam közepén már bőven beoszthatta az autóját és a gumikat, a leggyorsabb körért járó extra pontért eleresztett „támadása” pedig másfél másodperccel volt gyorsabb abban az időben bárki másnál – végül fél perccel (!) nyert, nyomasztó fölénnyel folytatta egészen elképesztő győzelmi sorozatát, és újabb lépést tett zsinórban harmadik világbajnoki címe felé.
Mellette Lando Norris és Sergio Perez állhatott még dobogóra: a britet a rajtnál ugyan megelőzte csapattársa, Oscar Piastri, de elment Hamilton mellett, a bokszban némi szerencsével Piastri elé került, majd onnantól nyers tempóban leszakította az ausztrált és Hamiltont, illetve maga mögött tudta tartani a támadó mexikóit. Perez a 9. helyről indulva ért oda a pódiumra a Red Bull dominanciáját kamatoztatva, így az utóbbi hat futamon másodszor fért be a top háromba, és megerősítette második helyét a tabellán.
Hamilton hiába rajtolt az élről, a hármas kanyarba már csak negyedikként tudott befordulni, a futam közben melegedett a Mercedes, úgyhogy végül Piastri levadászásával lett negyedik – csalódást keltő eredményt ért el a szombati bravúr után. Piastri nem tudta igazán életben tartani a gumikat, így lett ötödik.
A Ferrarik a hetedik-nyolcadik helyet szerezték meg, mindkét pilóta panaszkodott a stratégiára, a tempó sem volt meg, ráadásul a csapat elrontotta Leclerc kerékcseréjét, és még a pilóta is hibázott egyet, amikor túl gyorsan hajtott a bokszban, amiért büntetést kapott.
A 18. helyről rajtoló George Russell a 6. helyre hozta be a másik Mercedest, miután a hajrában megelőzte Sainzot és kihasználta Leclerc büntetését, a pontszerzők sorát pedig a senki földjén autózó Aston Martinok zárták Fernando Alonso, Lance Stroll sorrendben.
A biztonsági autónak nem volt dolga, de a rajtnál történt incidens miatt mindkét Alpine azonnal búcsúzott.
Daniel Ricciardo a 13. helyén, csapattársa, Yuki Tsunoda előtt zárta a visszatérő futamát.
Így zajlott a futam
Verstappen tökéletes rajttal be tudott menni a pole-ból rajtoló Hamilton mellé az egyes kanyar féktávján, elfordult előtte és átvette a vezetést, ráadásul úgy kiszorította riválisát, hogy utóbbit még Oscar Piastri is megelőzte – sőt, a kettes kanyar külső ívén megérkezett Lando Norris is, aki szintén elment Hamilton mellett, a hétszeres világbajnok így a hármas kanyarban már csak negyedikként fordulhatott el.
Carlos Sainz a lágy keverékű Pirelliken a tizenegyedikről a hatodik helyre jött fel egyetlen kör alatt, nagy vesztes volt viszont Hamiltonon kívül a két Alfa, akik az 5–7. helyről egyaránt a top tízen kívülre csúsztak vissza, valamint a visszatérő Daniel Ricciardo, aki öt pozíciót bukva a 18. helyről kezdhette meg a visszakapaszkodást. Zhou nekicsúszott Ricciardónak, aki megütötte mindkét Alpine-t, az enstone-iak hétvégéje pedig ezzel sokkszerű véget ért: Pierre Gasly és Esteban Ocon autója is meghibásodott az eset miatt, így két kör után mindketten feladták a küzdelmet műszaki hiba miatt.
Zhou ötmásodperces büntetést kapott, de az első kör végétől beindult a gumimenedzselési verseny: Verstappen fokozatosan elkezdett meglógni a McLarenek elől, és egyedül Sergio Perez tudott előzni, aki elől Fernando Alonso tulajdonképpen félreállt, hogy ne keveredjen csatába – ezen felül a vonatozást láthattuk, majd a tizedik forduló környéken indultak meg az első kerékcserék.
Azok pedig meghozták a változást: az elévágás veszélye miatt a McLaren előbb Norrist hozta ki Hamilton cseréjére reagálva, a brit viszont olyan extra kivezető kört futott, hogy megelőzte az egy körrel később kihozott Piastrit, így átvette a második helyet a hibátlanul vezető csapattársától. A Ferrari elrontotta Leclerc cseréjét, így a monacói visszaesett, és Alonso is hátracsúszott a tizenegyedik helyre az elnyújtott stratégiával, ezzel az ő esélye is elúszott a komolyabb eredményre.
A kiállások után Verstappen hat másodperccel vezetett Norris előtt, Hamilton futama pedig borzalmassá vált: a Mercedes melegedett, ezért nem használhatta a teljes motorteljesítményet, így az egyenesekben is jelentős időt veszített – a pole-ból indulva a dobogóra sem volt esélye, csak az volt a kérdés, hogy a Sainzot megelőző Perezt maga mögött tudja-e tartani a negyedik helyért.
A futam közepére azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a Red Bull fölénye versenytempóban legalább olyan nyomasztó, mint bárhol máshol idén: Verstappen állva hagyta Norrist és körönként egy másodpercet vert mindenki másra, Perez pedig utolérte Hamiltont, és mindketten ráestek Piastrira is. Végül Hamilton bokszkiállását kicsit eltolta a Mercedes, így visszaesett az ötödik helyre, és az utolsó húsz körben próbált meg visszazárkózni, míg Perez simán megelőzte Piastrit és feljött a dobogóra – innentől már csak az volt a kérdés, hogy Norris képes-e megtartani a második helyét, vagy a mexikói a maximumot szállítva bejön-e esetleg másodiknak.
A Ferrarik a hetedik-nyolcadik (Leclerc az elrontott kerékcsere után még sebességtúllépést is elkövetett a bokszba, amiért megbüntették), a mindenre esélytelen Aston Martinok pedig a kilencedik-tizedik helyre tudtak bejönni – a két párost a jó tempót diktáló, kemény gumikon rajtoló, a 18. helyről felzárkózó Russell is megelőzte, aki a végén elment Sainz mellett, és öt másodpercen belülre került Leclerc-hez képest, ezzel pedig elé rangsorolták a végeredménynél.
A 38. Magyar Nagydíj végeredménye:
1. | Max Verstappen | Red Bull | 70 kör |
2. | Lando Norris | McLaren | +33,731 |
3. | Sergio Perez | Red Bull | +37,603 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | +39,134 |
5. | Oscar Piastri | McLaren | +62,572 |
6. | George Russell | Mercedes | +65,825 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | +70,317 |
8. | Carlos Sainz | Ferrari | +71,073 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin | +75,709 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin | + 1 kör |
11. | Alexander Albon | Williams | +1 kör |
12. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | +1 kör |
13. | Daniel Ricciardo | AlphaTauri | +1 kör |
14. | Nico Hülkenberg | Haas | +1 kör |
15. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | +1 kör |
16. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | +1 kör |
17. | Kevin Magnussen | Haas | +1 kör |
18. | Logan Sargeant | Williams | +3 kör |
19. | Esteban Ocon | Alpine | kiesett |
20. | Pierre Gasly | Alpine | kiesett |