DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 16. hétfő
F1

Hamilton nem negatív, csak a végén volt jó a Mercedes

Lewis Hamilton nem tudta dobogóra váltani a szombati pole-pozíciót a Magyar Nagydíjon, de csak a pozitívumokat viszi magával a Hungaroringről.

Szombaton bravúros pole-pozíciót szerzett, vasárnap a dobogóról is lemaradt Lewis Hamilton a Hungaroringen: a hétszeres világbajnok a rajt után a negyedik helyig csúszott vissza a Mercedesszel, a következő etapja során lassúnak bizonyult, és bár a futam végén ismét jó volt a tempója, de a pódiumot nem tudta elérni.

„A rajtnál a konkrét elrugaszkodásom igazából nem volt túl rossz, de nyilván annyira jó sem, mint Maxé. Kicsit kiforogtak a kerekeim, aztán nyilván Maxé volt a belső ív, kiterelt kívülre, és így a két McLaren is megelőzött. Szóval nem volt ez jó rajt, kicsit a 2015-ösre emlékeztetett” – emlékezett vissza a katasztrofálisan alakuló első két kanyarjára Hamilton.

f1-hamilton-verstappen-norris



„Ezt követően pedig egyszerűen nem volt meg a tempóm ahhoz, hogy tartani tudjam a lépést a srácokkal. Az autó egyensúlya elég szörnyű volt az első etap során, nagyon tolta az elejét, aztán hirtelen átváltott túlkormányzottá, változott az egyensúly a kanyar közben, és egyszerűen nem tudtam tartani a tempót.”

„Aztán ahogy haladtunk előre, az autó lépésről lépésre vezethetőbbé vált, az utolsó etap pedig egyértelműen sokkal jobb volt. Ha meglett volna az a tempónk korábban is, akkor jobbak lettünk volna a nap során. De a pozitívumokat viszem magammal, csodálatos munkát végzett a csapat, hogy eljussunk idáig, és a tegnapi időmérő szenzációs volt számunkra.”

 

Wolff szerint második erő volt a Mercedes

Toto Wolff szerint a Red Bull mögötti mezőny leggyorsabb autója volt a W14 a Magyar Nagydíjon, de ezt nem tudták igazán kihasználni.

„Szerintem a miénk volt a második leggyorsabb autó ma, ha megnézzük a köridőket és hogy George honnan jött fel, de nem tudtuk eredményre váltani. Látni, hogy Verstappen hol futja a köreit teljes nyugalomban, és ezt kell megcélozni, de jelen pillanatban ettől nagyon messze vagyunk” – mondta a Mercedes csapatvezetője.

„Nyilván a rajtnak is volt szerepe, de az ilyesmi megtörténik, és talán nagyon óvatosan, túl óvatosan is terheltük a gumikat. A futam végén látható volt a különbség a köridőkben. Behoztunk vagy tizenöt másodpercet, vagy valami hasonlót, a végén pedig csak 1,9 másodpercre voltunk Pereztől és négyre Landótól, szerintem az megvolt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: