„Az autók mérete a gond, nem a súlya” – nyilatkozta Fernando Alonso. A kétszeres világbajnok örül, hogy van szándék az F1-es autók tömegének csökkentésére, de egyrészt úgy gondolja, nehéz lesz számottevően lefaragni a súlyból, másrészt úgy látja, elsősorban a versenygépek mérete okoz gondot és nehezíti meg a csatákat, főleg az első kanyarokban. George Russell azonban nem ért egyet a spanyollal.
„Nem gondolom, hogy az autók mérete ilyen problémát jelentene. Igazán csak Szingapúrban és Monacóban lehet érezni a méretüket” – idézi a RacingNews365.com Russellt. A Mercedes britje ráadásul úgy gondolja, a nagyobb autók még jobban is néznek ki. „Dögösek, ha a hibrid éra kisebb autóval hasonlítom össze őket. Azt még mindig úgy gondolom, hogy a 2004 környéki vagy 2007-2008-as autók néztek ki a legjobban. Talán kicsit túl nagyok manapság, de nem érzem, hogy túlzottan azok lennének.”
A versenyzői érdekeket képviselő GPDA igazgatójaként is ténykedő Russell egyetért Alonsóval abban, hogy a súlycsökkentés nem egyszerű – ő elsősorban a biztonsági szempontot emeli ki.
„Két tényezővel kell számolni: az egyik a teljesítmény, a lehető legkönnyebb autót szeretnénk, csupán a vezetés tiszta öröme miatt. A biztonsági aspektus a másik. Az autók biztonságosabbak, de nehezebbek is. Ha 100 mérföld per órás sebességnél egy busz tömegű vagy egy Smart tömegű autó belecsapódik valamibe, akkor a busz fog nagyobb kárt okozni. Ezen a ponton kell az F1 mérnökeinek és az FIA-nak megtalálni a tökéletes kompromisszumot.”