Monacóban emlékezetes módon tárták a nyilvánosság elé a Red Bull és a Mercedes padlólemezét is, Barcelonában pedig a Williams aljáról készültek fotók: nem lehet nem megjegyezni, hogy mennyivel egyszerűbbnek tűnik a grove-iak alkatrésze, míg a topcsapatoké mennyivel részletgazdagabb. A Twitteren a szurkolók ki is kezdték emiatt a Williamst, a hétvége után pedig James Vowles csapatfőnök próbálta megmagyarázni a dolgot:
„Készültek fotók az autónkról, amikor Logan (Sargeant) kicsúszott a harmadik szabadedzésen, és nyilvánvalóan összehasonlították azokkal, amiket a riválisainkról készítettek pár héttel korábban” – reagált Vowles a Williams által közzétett videóban.
„Szerintem érdemes kiemelni, hogy ez így egy kicsit megtévesztő. Itt a diffúzor látszik igazán, miközben a többiekről készült fotókon a padlólemezek eleje és közepe látszik jobban, ahol a szabályok keretein belül több részlettel lehet dolgozni” – magyarázta.
Ettől még részben igazak a vádak
Vowles azt viszont nem tagadja, hogy az autójuk kialakítása, és azon belül a padlólemez részletgazdagsága természetesen valóban nem ér fel a Red Bull, a Mercedes és a többi topcsapat szintjére.
„Egyértelmű, hogy a miénk nem olyan részletes, de nem kell megnézni a padlólemezt ahhoz, hogy erre rájöjjünk. Ezt egyszerűen a köridőből is megmondhatjuk. Az autó karakterisztikája, egyensúlya, teljesítménye, leszorítóereje is nagyrészt a padlólemezből jön.”
The difference in floor complexity between the Red Bull and Williams is eye opening pic.twitter.com/GPDrnMF1uC
— Dan - EngineMode11 (@EngineMode11) June 3, 2023