Imolában szeretett volna jelentősebb fejlesztési csomagot bemutatni a Mercedes és a Ferrari is, de a hétvége törlése miatt elhúzódnak a változtatások: a Scuderia csak Barcelonában veti meg az új futóművet és valószínűleg a padlólemezt is, a Mercedes viszont némileg váratlanul úgy döntött, hogy már Monacóban bemutatja a megújított W14-est, amit továbbra sem hajlandó B autónak hívni.
Pedig Monaco nem éppen ideális egy új autó első köreire. A Mercedes kezdte kicsit megérteni a jelenlegit, a beállításait, a működési tartományát, a reakcióit, az új autóval viszont megint a nulláról indul majd. Márpedig Monaco nem az autó teljesítményéről szól: sokkal inkább a pilóta komfortérzetéről és bátorságáról, rizikóvállalásáról. Ez a komfortérzet és önbizalom egy új autóban elsőre nem lehet meg: egyrészt a beállítások is csak kezdetlegesek, rengeteget kell finomítani rajtuk, másrészt a versenyző is teljesen új helyen érzi magát.
Márpedig aki Monacóban bizonytalankodik és rátartással vezet, az nem érhet el jó eredményt.
Amíg a többieknek három szabadedzés áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy a már ismert autóval megszerezzék ezt a szükséges önbizalmat a falak között, és letapogassák a határokat, addig Lewis Hamiltonnak és George Russellnek egyáltalán nem a határokat kell feszegetni, hanem minél több kört megtenni azért, hogy a csapat megfelelő mennyiségű adatot gyűjtsön. Ehhez hozzájön, hogy a Monacóban szerzett adatok elég speciálisak, és nem biztos, hogy korrelálnak más pályákkal...
Plusz faktor, hogy amikor csak a kilométergyűjtés a cél, és a minél több körszám, akkor duplán fájnak a piros zászlós megszakítások, és az ezekkel elveszített időintervallumok, márpedig Monacóban ritka az az edzés, ahol egy baleset sem történik, tehát a tervezett munkát sem feltétlenül lehet maradéktalanul elvégezni.
Ugyanakkor az tény, hogy ha Monacóban már használják az új autót, meglesznek az első benyomásaik, akkor Barcelonában nem teljesen a nulláról indulnak, így a szezon egészét nézve mégis jobb helyzetbe hozhatják magukat: valószínűleg ez a vezérelv jelenleg, nem egy jobb monacói eredmény, hanem a hosszabb távú fejlődési görbe az, ami mozgatja a csapatot. Azt azért többször is leszögezték Toto Wolffék, hogy nem varázsautóval készülnek, és nem fogják utolérni vele a Red Bullt, de abba az irányba indulnának el - viszont ezt és a fentebb taglaltakat is figyelembe véve aligha számíthatunk kiugró eredményre tőlük a Hercegségben.