A Red Bull két autója végül nem bonyolódott közelharcba egymással az Azerbajdzsáni Nagydíj során, de a lehetőség nyitva volt előttük: a csapat nem korlátozta a versenyt csapatutasítással, mind a vezető Sergio Perez, mind az üldöző Max Verstappen beleadhattak mindent. Ezt bizonyítja, hogy a hajszában többször is érintették a falat: Christian Horner számolása szerint a mexikói kétszer, a holland négy alkalommal.
A csapatfőnök hangsúlyozta, a Red Bull filozófiája – akárcsak Szaúd-Arábiában, az egyetlen nagydíjon Bakun kívül, ahol közvetlen harc zajlott, szintén Verstappennel az üldöző szerepében – a szabad verseny volt. A versenyzők csupán egyetlen utasítást kaptak, még a futam előtti megbeszélésen.
„Azt hiszem, a 2018-as eset a csapatban mindenki emlékezetébe beleégett” – mondta Horner a The Race lap kérdésére, utalva Verstappen és az akkori csapattárs, Daniel Ricciardo emlékezetes ütközésére a bakui célegyenesben. „Erről a futam délelőttjén, az eligazításon is beszéltünk: megmondtuk, szabadon versenyezhetnek, de nem akarjuk 2018 megismétlődését. Keményen hajtották egymást, és apró határvonal választotta el kettőjüket ezen a napon.”
Meddig marad szabad a verseny?
A kettős kiesést hozó említett Verstappen–Ricciardo baleset máig az utolsó nagy ütközés csapaton belül a Red Bullnál. Mikor arról kérdezték, meddig tart a szabad verseny időszaka, Horner mindenekelőtt nem egy hasonló ütközés eseténél húzta meg a határvonalat, hanem azon a ponton, mikor az ellenfelek fenyegetést jelentenek a csapatra.
„Addig tart, amíg a csapat érdekei nem változnak. Ha egy rivális ellen versenyzünk, az már fontosabb szempont, mint a versenyzők érdeke. Egyelőre azonban szabadon versenyezhetnek” – mondta a csapatvezető.
Nem hibáztak Verstappen bokszba hívásánál
A két versenyző csatájában a döntő pont Max Verstappen kerékcseréjének időzítése volt: a hollandot épp azelőtt rendelték a bokszutcába, mielőtt a versenyirányítás biztonsági autót küldött be Nyck de Vries balesete miatt. A kétszeres világbajnok így vesztette el a vezető pozíciót Perezhez képest, aki innentől tartotta kezében az Azerbajdzsáni Nagydíjat. Verstappen tette szóvá az FIA-sajtótájékoztatón, hogy a csapatnak felül kell vizsgálnia a döntéseit, hiszen láthatták, hogy De Vries balesete miatt safety car fog bejönni.
„Ez volt az optimális pillanat kiállni teljesítmény szempontjából” – védte meg a stratégiai részleget Horner a Skynak nyilatkozva. „Mikor ezt eldöntöttük, De Vries még nem találta el a falat. Utána a motorja még járt, nekünk úgy tűnt, csak kitolat és megy tovább. Ekkor már elszántuk magunkat a kiállás mellett. Persze utólagos bölcsességgel mindent jól lát az ember, lehet azt mondani, mi lehetett volna, de néha a dolgok egyszerűen nem játszanak a kezünkre. Max balszerencséje Checo szerencséje volt.”